1588763923018pfrrjvfr6qn9sh

تسهیلات بانک توسعه تعاون به تولیدکننده لوازم بهداشتی 

تصویر روز: جلسه ویدئو کنفرانس مربوط به پیگیری و تسریع پرونده‌های مرتبط با تسهیلات قابل پرداخت به تعاونی‌های تولیدکننده لوازم بهداشتی و پزشکی برگزار شد.
احمد محمدی مدیر امور شعب و استان‌ها بانک توسعه تعاون در جلسه ویدئو کنفرانس مربوط به تسهیلات به تعاونی‌های تولیدکننده لوازم بهداشتی و پزشکی اظهار داشت: همکاری و هم‌افزایی سازمان‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه تسهیلات به تعاونی‌های تأمین‌کننده لوازم بهداشتی و پزشکی می‌تواند منجر به خلق ارزش و حفظ و ایجاد اشتغال و ایجاد ظرفیت تولید لوازم بهداشتی و پزشکی جهت حمایت از اقشار جامعه گردد، ازاین‌رو نقش‌آفرینی بانک توسعه تعاون برای پیشبرد صحیح و سریع تفاهم‌نامه چهارجانبه حائز اهمیت است.
محمدی با اشاره به این‌که اهمیت مذاکره و راهنمایی شرکت‌های معرفی‌شده گفت: این تسهیلات با نرخ ترجیحی مناسب قابل پرداخت است و با توجه به این‌که محصولات در بازار با اقبال مشتریان مواجه است، این شرکت‌ها با مشارکت خود در طرح، از امکان مناسبی برای گسترش تولید خود برخوردار خواهند گردید.
وی افزود: تاکنون 123 فقره پرونده به ارزش 750 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه تولید ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و البسه بیمارستانی، از سوی معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک توسعه تعاون معرفی‌شده‌اند که از این میزان، 48 فقره به ارزش 300 میلیارد ریال مصوب گردیده و در مرحله پرداخت قرارگرفته‌اند.
حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون خطاب به مدیران استانی حاضر در ویدئو کنفرانس گفت: اشخاص حقوقی معرفی‌شده که احیاناً به دلایل بدهی و چک برگشتی قابلیت دریافت ندارند، حداکثر راهنمایی صورت پذیرد، تا در صورت رفع بدهی‌ها، به چرخه تسهیلات بازگردانده شوند.
البرزی افزود: با شرکت‌های تعاونی معرفی‌شده نهایت همکاری صورت پذیرد، تا در اسرع وقت تصمیم نهایی را مبنی بر تمایل و عدم تمایل دریافت تسهیلات اعلام نمایند، تا فرصتی برای جایگزین نمودن شرکت‌های جدید و یا تصمیمات دیگر مهیا باشد.
وی همچنین بهره‌مندی از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را گزینه‌ای مطلوب برای ارائه تضمینات لازم جهت تکمیل پرونده‌ها اعلام نمود.
علیرضا جعفری معاون فنی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در این جلسه گفت: واحدهای صندوق مستقر در استان‌ها، آمادگی کامل برای بررسی مدارک متقاضیان و صدور ضمانت‌نامه در کوتاه‌ترین زمان را دارا هستند.
گفتنی است در این جلسه که مصیب کرمی مدیر اعتبار سنجی و صدور ضمانت‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز حضور داشت، برخی مدیران استانی بانک توسعه تعاون از آخرین وضعیت پرونده‌های معرفی‌شده به استان‌ها گزارش جامعی ارائه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *