Laptop

لپ تاپ بزودی ارزان می شود

تصویر روز: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: خوشبختانه سایت ثبت سفارش برای واردات لپ تاپ‌ها باز شده است و به نظر می‌رسد ترخیص کالا از ۱۵ روز آینده به جریان افتد. ممکن است با عرضه کالا به بازار، قیمت لپ تاپ نیز به قیمت‌های قبلی بازگردد.

به گزارش تصویر روز به نقل از اتاق اصناف تهران، محمدرضا فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره تقاضای مردم برای خرید لپ تاپ و وضعیت این بازار گفت: با وجود اینکه واردات لپ تاپ به کشور ممنوع شد اما نوسان قیمت زیادی در این حوزه نداشتیم. در سازمان‌ها یک اشتباهی صورت گرفته بود ما ادله آوردیم که دیگر تولیدی در حوزه لپ تاپ نداریم، افراد قبول کردند که واردات لپ تاپ به کشور مجدد آزاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تقاضای محصلان برای خرید گوشی، لپ تاپ و پرینتر خانگی به یک باره دو برابر شده است.

فرجی افزود: یکی از چالش‌های اساسی ما این است که بسیاری از کالاها همچون لپ تاپ و گوشی در انبار گمرکات است و فعلا با کمبود کالا مواجه هستیم. متاسفانه قیمت لپ تاپ به دلیل افزایش تقاضا و کمبود کالا حدود چهار تا پنج درصد گران شده است. اگر در سایت‌های اینترنتی برای خرید لپ تاپ جستجو کنید اکثر آنها عبارت «ناموجود» را درج کرده‌اند. یعنی کالایی برای خرید وجود ندارد و اعضای اتحادیه ما نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین دپو شدن کالاها در انبار گمرکات متضرر شده‌اند.

او اظهار کرد: خوشبختانه سایت ثبت سفارش برای لپ تاپ‌ها نیز باز شده است. شماره پرونده‌ها را به سازمان صمت تهران ارسال کردیم که به نظر می‌رسد ترخیص کالا از ۱۵ روز آینده به جریان افتد. ممکن است که با عرضه کالا به بازار قیمت لپ تاپ نیز به قیمت‌های قبلی بازگردد؛ چرا که افراد صنف فناوران رایانه اکثرا با سود جزئی فعالیت دارند.

فرجی با اشاره به حداقل و حداکثر قیمت لپ تاپ گفت: حداقل قیمت لپ تاپ برای محصلان از چهار میلیون تومان آغاز و حداکثر به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان می‌رسد.

1 thoughts on “لپ تاپ بزودی ارزان می شود

  1. محمد پاسخ

    با سلام چیزی که گران شد دیگر ارزان تر نمیشود این را گذر زمان به مردم نشان داده از خوراکی تا خودرو کدام یک تا کنون به صورت اساسی ارزان تر شده اند این که هنر نیست قیمت یک جنس را ۴ برابر کنی سپس ۵ درصد ارزان کنی . بیش تر شبیه به شوخی است مثلا همین لپ تاپ ۸ میلیونی در بهمن ۹۸ در اردیبهشت ۹۹ به ۱۴.۵ میلیون تومان رسید خوب حالا دو میلیون تومان ارزان شود چه فایده ای دارد در ضمن این لپ تاپ جزء میان رده رو به پایین است خوب قیاس با خودتان ایا میشود این را ارزانی نام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *