rabie.2

حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

سخنگوی دولت اعلام کرد: بازگشایی مدارس با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی خواهد بود، اما حضور هیچ دانش آموزی در مدارس اجباری نخواهد بود.

به گزارش صدا و سیما؛ سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان به امکانات اینترنتی یا وسیله ارتباطی دسترسی ندارند، ممکن بود از آموزش عقب بمانند، به همین دلیل باید برای این افراد فکری می‌شد.
وی افزود: همچنین باید برای آموزش‌های غیر نظری نیز تصمیم گیری می‌شد، بخصوص اینکه در مقاطع بالای دبیرستانی نیاز به گفتگو و تعامل رودرو با معلمان احساس می‌شد به همین دلیل به جزء کودکان استثنایی که برای آن تدبیر دیگری اندیشیده شده است، تصمیم گرفتیم از ۲۷ اردیبهشت کلیه مدارس بازگشایی شود.
آقای ربیعی گفت: این بازگشایی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی خواهد بود، اما حضور هیچ دانش آموزش در مدارس اجباری نخواهد بود.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مدارس می‌توانند ساعتی از هفته و دروس خاصی را تعیین کنند، افزود: کسانی که از حضور در مدارس نگرانی دارند، می‌توانند به طور کامل جبران تحصیلی را انجام دهند و هیچ نیازی به حضور در مدرسه نخواهد بود، این تصمیم به خود مردم واگذار شده است.
وی تصریح کرد: شیوه تعاملی کماکان ادامه خواهد داشت، صدا و سیما نیز برنامه‌های آموزشی را ادامه خواهد داد و مدارس بازگشایی می‌شود تا اشکالات مهمی که وجود دارد و یا کلاس‌هایی که به برگزاری کارگاه مربوط است، تسهیل شود.
آقای ربیعی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها هم گفت: ما در این جلسه به تصمیمی نرسیدیم و قرار شد برای هفته آینده در خصوص دانشگاه‌ها تصمیماتی اتخاذ کنیم.
سخنگوی دولت افزود:​ به نظر می‌رسد الگویی که برای آموزش و پرورش مد نظر قرار دادیم، برای آموزش نیز شاید بتواند کار گشا باشد و بخصوص در کلاس‌هایی که نیاز به کارگاه وجود دارد و دروس عملی است.
وی در ادامه به مشکل خوابگاه‌ها برای بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع در تصمیم گیری‌ها بسیار مهم است و باید موضوع خوابگاه‌ها کامل بررسی شود، اما در تحصیلات تکمیلی تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و در مجموع جلسه آیندهِ ستاد این تصمیم را خواهد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *