hemati.2

وضعیت امروز بازار‌ سخت‌تر از تابستان ۹۷ نیست

تصویر روز: رئیس کل بانک مرکزی: همانطور که قبلاً گفتم شرایط دشوار است. لیکن، رونددرحال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

 به گزارش صداو سیما عبدالناصر همتی در فضای مجازی نوشت: وضعیت امروز بازار‌ها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت‌تر از مرداد و شهریور۹۷ نیست درآن روز‌ها با شروع و تشدید تحریم‌های آمریکا، بازار‌های ارز، سکه و سایر دارایی‌ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار دربازار به رقم‌های بسیار بالا رسید. ولی، با مدیریت بازار‌ها و تدابیری که به کارگرفته شد، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازار‌ها در نرخ‌های بسیار پایین‌تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیرنفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد.
وی افزوده است: این روز‌ها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا وتعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و… انتظارات تورمی را بالا برده است. در روز‌های آتی، پیش بینی‌های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»، اعلام خواهد شد. محاسبات و برآورد‌های اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیارکمتراز آن چیزی است که درفضای تبلیغاتی مطرح می‌شود. همانطور که قبلاً گفتم شرایط دشوار است. لیکن، رونددرحال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیزقابل اعاده است.
همتی ادامه داده است: در روز‌های اول حضورم دربانک مرکزی اعلام کردم همه داشته‌های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آنروز، اعلام می‌کنم؛ با تلاش جدی همکارانم دربانک مرکزی، سیستم بانکی، و نیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، به حول و قوه الهی، ثبات لازم در بازار‌ها برقرار خواهدشد.
وی افزوده است: همراهی مردم عزیز و فعالان اقتصادی دربخش‌های تولید وصادرات این بار نیز، پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزارانشان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *