195997

پل حافظ از ابتدای تیر ماه برچیده می شود

تصویر روز: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بررسی روش‌های اجرایی به منظور برچیدن پل حافظ خبر داد.

به گزارش صدا و سیما؛ مهمترین اخبار شهرداری تهران به تاریخ یازدهم خرداد ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری زیر بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت ضرورت‌های ترافیکی جمع آوری پل حافظ در محدوده خیابان کریمخان زند تا خیابان انقلاب، این موضوع در نشستی با حضور نمایندگان معاونت فنی و عمرانی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، شهرداری منطقه ۶ و پلیس راهور تهران بزرگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: پلیس راهور با برچیدن این پل سواره رو فلزی موافق است. در حال حاضر ۳ گزینه اجرایی برای جمع آوری پل حافظ در حال بررسی است. انسداد کامل خیابان حافظ در بخش حدفاصل خیابان کریمخان زند تا خیابان انقلاب، بستن شبانه پل با امکان تردد در کنارگذر‌ها و انسداد شبانه پل به همراه انسداد کنارگذر شرقی در طول روز موارد مطرح شده هستند.
صبوری دیلمی گفت: مسیر‌های جایگزین ترافیکی جهت رفاه حال شهروندان در زمان جمع آوری پل حافظ اطلاع رسانی خواهد شد، عملیات برچیدن پل از اوایل تیر آغاز می‌شود و تا نیمه شهریور امسال به اتمام می‌رسد.
وی افزود: مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد کارکرد پل فلزی حافظ با وجود هزینه‌های قابل تامل در تعمیر و نگهداری فقط به حذف چراغ راهنمایی خیابان طالقانی محدود شده است و جمع آوری آن نه تنها اختلالی در ترافیک این محدوده از شهر ایجاد نخواهد کرد بلکه زمینه ساز ارتقای کیفیت فضا و بهبود سیمای شهری خواهد بود.
پل حافظ در محل تقاطع خیابان حافظ با خیابان طالقانی یکی از پل‌های هفت گانه فلزی شهر تهران به شمار می‌آید که سال‌ها پیش به عنوان یک راهکار موقت برای روانسازی ترافیک پایتخت ساخته شد.
فرسودگی روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها و فرسایش درز‌های طولی و عرضی از شایع‌ترین مشکلات و آسیب‌های پل‌های فلزی شهر تهران به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *