ezdevaj

طرح مجلس برای جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین

تصویر روز: نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس از تقدیم طرح ممنوعیت حبس محکومان مالی با امضای ۱۹ نفر از نمایندگان مجلس به هیات رییسه مجلس خبر داد.

 به گزارش صدا و سیما به نقل از خانه ملت حسن نوروزی در تشریح جزییات این طرح گفت: این طرح به موضوع مهریه و دیه اشاره داشته و در آن تاکید شده است که مهریه باید تا حد ممکن به صورت نقدی پرداخت شود و در صورتی که مرد به دلیل عسر و حرج توانایی پرداخت آن را نداشته باشد نباید به مجازات حبس محکوم شود.
وی ادامه داد: در این طرح آمده است که باید از تعیین مهریه‌های سنگین خودداری شود تا زن ناچار به دریافت آن در قالب قسط بندی و به صورت طولانی مدت نشود.
نوروزی تصریح کرد: طرح ممنوعیت حبس محکومان مالی که به امضای ۱۹ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم رسیده است، امروز تقدیم هیات رییسه مجلس شد.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان یادآور شد: البته ما در حمایت از بانوان نیز به ۷ موردی که در قانون مدنی آمده است که در صورت برخورداری از آن‌ها از حق طلاق بهره‌مند می‌شوند یک مورد را اضافه کردیم که چنانچه زن نتوانست مهریه خود را به دلیل عدم توانایی همسر در پرداخت نقدی آن دریافت کرده و دچار عسر و حرج شود می‌تواند به دادگاه مراجعه کرده و با تشخیص قاضی حکم طلاقش صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *