mellat logo

توضیح بانک ملت در مورد واریز وجوه سهام عدالت

تصویر روز: به دنبال طرح برخی ابهامات و پیام های دریافتی مشتریان در رسانه ها و سامانه های ارتباطی بانک ملت، این بانک توضیحاتی را به منظور شفاف سازی و آگاهی متقاضیان فروش سهام عدالت ارایه کرد.

به گزارش تصویر روز این بانک همگام با اجرای برنامه‌های دولت محترم و هم زمان با آغاز طرح فروش سهام عدالت، از ششم خرداد ماه سال جاری، از طریق ۸ درگاه حضوری و غیرحضوری خود درخواست سفارش فروش سهام عدالت مشتریان گرامی را دریافت کرده است.

 براین اساس و با توجه به این که عملیات فروش سهام باید توسط نهادهای ذیربط در بازار سرمایه صورت پذیرد، بنابراین درخواست های جمع آوری شده از طریق “شرکت کارگزاری بانک ملت” جهت فروش، به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار(سمات) ارسال می شوند.

در این خصوص بانک ملت صرفاً عملیات جمع‌آوری درخواست های فروش سهام عدالت را عهده دار است و اطلاعات و جزئیات این فرآیند از قبیل نحوه و زمان فروش سهام، تعداد و مبلغ سهام فروش رفته، همچنین پرتفوی مشتریان صرفاً در اختیار شرکت سمات است.

شایان ذکر است، عصرگاه روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۹۹ نخستین فایل حاوی اطلاعات بخشی از سهام عدالت فروخته شده ۴۲ هزار و ۸۷۹ سهام دار به ارزش حدود ۶۸ میلیارد ریال از شرکت سمات و از طریق کارگزاری بانک ملت دریافت شد و به منظور تکریم مشتریان محترم بانک، برنامه‌ریزی لازم برای واریز وجوه با قید فوریت در دستور کار سایر واحدهای ذیربط به شرح ذیل قرار گرفت:
۱- ارزیابی اطلاعات دریافتی از شرکت سمات از نظر اصالت کد ملی مشتریان
۲- ارزیابی اطلاعات دریافتی از شرکت سمات از نظر صحت و اعتبار کد شبای حساب مشتریان
۳- اطمینان از تطبیق کد ملی مشتریان با شبای حساب مربوطه
۴- واریز وجوه به حساب ذینفعان

براساس این گزارش، با توجه به اینکه فروش سهام عدالت مشتریان توسط شرکت سمات به صورت یکجا انجام نشده است، لذا در عصر روز پنج شنبه ۲۲ خرداد ماه ۹۹ اولین بخش از وجوه سهام عدالت فروش رفته به حساب مشتریان واریز شد.

روابط عمومی بانک ملت همچنین، مطلب منتشر شده در روز جمعه ۲۳ خرداد در برخی رسانه های غیررسمی، به نقل از یکی از اعضای هیات مدیره این بانک در خصوص واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت را تکذیب نموده و از مشتریان و فعالان رسانه می خواهد همچون گذشته، اخبار رسمی و موثق را صرفاً از پایگاه اینترنتی بانک ملت جویا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *