band pei

خط فقر در تهران 4/5 میلیون تومان است

تصویر روز: استاندار تهران با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای دورکاری گروه‌های پرخطر گفت: در استان تهران فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر از ده درصد ارزیابی شده است.

 انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در مصاحبه با صدا و سیما درباره فاصله گذاری اجتماعی افزود: با توجه به کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد دادیم که استفاده از ماسک را در حمل و نقل عمومی الزامی کنیم و تا آن زمان وزارت بهداشت آموزش‌های لازم برای استفاده دوباره از ماسک را در دستور کار آموزشی خود قرار دهد و وزارت صمت نیز به دستور رئیس جمهور مکلف به تامین ماسک ارزان قیمت اقدام کند.
وی ادامه داد: چرا که برای داشتن یک زندگی اقتصادی توام با کرونا اثر بخش‌ترین راه جلوگیری از انتقال چرخه بیولوژیکی ویروس، رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط و استفاده از ماسک است.
استاندار تهران درباره بازگشت مجدد برخی محدودیت‌ها به ویژه در مترو و طرح ترافیک گفت: در مترو بیش از ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و شهرداری نیز زمینه در دسترس قرار دادن این امکان را فراهم کرده است و بعید می‌دانم در این خصوص تجدیدنظر شود.
وی درباره دستورالعمل‌های بازگشایی تالار‌ها افزود: مخالف بازگشایی تالار‌ها برای برگزاری مراسم‌ها مانند عروسی هستیم، اما برای سرو غذا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها زمینه فراهم است اگرچه توصیه ما این است که مردم در خانه باشند و غذا را در منزل مصرف کنند.
محسنی بندپی درباره مدیریت مصرف برق در تهران نیز گفت: باید وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی گراد قرار گیرد و اگر شود، دستگاه‌هایی که مولد‌های تامین انرژی دارند از آن استفاده کنند و تصمیمی بگیریم که برای تمامی استان‌ها قابل اعمال باشد و آنرا به هیات دولت پیشنهاد می‌دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر ساعت اداری به دلیل رشد مصرف برق خواهیم داشت یا خیر افزود: تغییر ساعت اداری نخواهیم داشت.

حفظ جان آحاد مردم در این برهه اولویت ماست
استاندار تهران گفت: حفظ جان آحاد مردم در این برهه اولویت ماست.
انوشیروان محسنی بندپی در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران افزود: عملکرد بسیار خوبی را از همه واحد‌ها شاهد بودیم و این همکاری‌ها زمینه‌ای فراهم کرد که در ارزیابی عملکرد براساس شاخص‌ها در بسیاری از حوزه‌ها رتبه خوبی را در استان تهران کسب کنیم.
وی گفت: در سال گذشته تعهد استانداری تهران ایجاد ۹۶ هزار اشتغال بود که ۱۰۳هزار شغل ایجاد کردیم، در حوزه انتخابات نیز رتبه ما از ۲۷ به ۴ رسید، همچنین در برقراری نظم و امنیت رتبه ممتازی کسب کردیم.
استاندار تهران با بیان اینکه در بحث کرونا اقدام بسیار ارزشمندی در استان تهران انجام شد افزود: در بحث کرونا اقدام بسیار ارزشمندی در استان تهران شد، در اسفند ماه سال گذشته قم، تهران، گیلان و مازندران بیشترین درگیری را با کرونا داشتند.
همچنین ستادی در استان شکل گرفت و ۲۵دستگاه اجرایی در تصمیم گیری‌ها کمک کردند.
وی با بیان اینکه نگاه ما سلامت محور بود گفت: آموزش همگانی، نصب بنر و اقداماتی از این دست، شرایطی را فراهم کرد که تا امروز شاهد هیچ منطقه قرمز در استان تهران نباشیم، آنهم در استانی که فاصله گذاری آن به زیر ۱۰رسیده است.
محسنی بند پی با تاکید بر اینکه کار طولانی در پیش داریم افزود: چرا که هنوز نه واکسن و نه داروی مشخصی وجود دارد و تا کنترل و حذف بیماری راه طولانی را در پیش رو داریم.
وی گفت: دادگستری و دادستانی در شرایط کرونایی کمک کار ما بودند همچنین سپاه و بسیج و سایر دستگاه‌ها پای کار آمدند. تا زمان خلق دارو و واکسن و حذف بیماری کرونا راه درازی در پیش داریم.
استاندار تهران با بیان اینکه راهبرد‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا حفظ حساسیت ها، ندادن اطمینان کاذب به مردم و پرهیز از عادی سازی شرایط و زندگی توام با معیشت کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گفت: حفظ جان آحاد مردم در این برهه اولویت است بنابراین آنچه به عنوان رعایت بهداشت فردی و محیطی است را در دستگاه‌های اجرایی صورت دهیم.
وی افزود: ما مردمان همراهی داریم، دستگاه‌های اجرایی باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

خط فقر در استان ۴ و نیم میلیون تومان است
استاندار تهران گفت: در استانی که خط فقر آن ۴ و نیم میلیون تومان و دو و نیم برابر متوسط کشوری است، باید پیگیری‌ها، هدف گذاری‌ها بهتر شود و وظایف و تکالیف مان را با جدیت بیشتری انجام دهیم.
انوشیروان محسنی بندپی در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران با بیان اینکه باید الکترونیکی کردن خدمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد، افزود: ما به تمام دستگاه‌های اجرایی استانی بخشنامه کردیم و تاکید شد شرایط دورکاری فراهم شود، اما برخی از دستگاه‌های اجرایی استانی درباره آن مقاومت می‌کنند و می‌گویند امکان دور کاری نداریم.
وی با بیان اینکه در این خصوص نباید تعلل شود، گفت: این یک تکلیف به تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی است که همان دقت و مراقبت و صیانتی را که در اوایل شیوع کرونا داشتند، ادامه دهند و شرایطی فراهم شود تا افراد آسیب پذیر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بتوانند اقدامات صورت گیرد.
محسنی بند پی افزود: اکنون سلامت جسمی و اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته است و نباید اجازه دهیم سلامت روان ما نیز دچار مشکل شود و همگی باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه مصرف برق ما زیاد است، گفت: استفاده از مولد‌های انرژی را در دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی کنیم و دستگاه‌هایی که امکانش را دارند، این اقدام را در اولویت قرار دهند.
محسنی بندپی با اشاره به فرمایش‌های رهبرمعظم انقلاب در این باره که در فضای کسب و کار عقب هستیم و می‌توان دادگاه‌های تجاری برقرار کرد و پنجره کسب وکار تشکیل داد، گفت: اقتصاد استان و به تبع آن کشور در دست ماست لذا اقدامات لازم را باید در دستور کار قرار دهیم و می‌توان از کاهش زمان استعلام‌ها شروع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *