mask

ورود کارمندان بدون ماسک به ادارات ممنوع شد

تصویر روز: رییس جمهور تاکید کرد: اگر کارمندان اداری بخواهند بدون ماسک وارد ادارات شوند، آنان را بازگردانند و برایشان غیبت محسوب کنند.

به گزارش صدا و سیما؛آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین تاکید کرد: ارائه خدمات مختلف به مردم اعم از خدمات اداری، بانکی و حمل و نقل باید مشروط به رعایت مقررات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک شود.
وی گفت: کمیته‌های امنیتی – اجتماعی و بهداشتی به ادارات دولتی ابلاغ کنند که ارائه خدمات به مراجعان منوط به استفاده از ماسک است.

رییس جمهور افزود: کسانی که به مراکز اداری شلوغ مانند بانک ها، شهرداری‌ها یا هر اداره دولتی مراجعه می‌کنند باید از ماسک استفاده کنند و اگر استفاده نکردند نباید به آنان خدمات داده شود. آقای روحانی گفت: افرادی که می‌خواهند از خدمات حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس استفاده کنند اگر ماسک نداشته باشند نباید به آنان خدمات داده شود.
رییس جمهور از دستگاه قضایی به ویژه دادستان‌ها و ضابطان قضایی نیز خواست که در اعمال این مقررات به دولت کمک کنند. وی گفت: در مراکزی مانند بازار‌ها و پاساژ‌ها که اتحادیه‌ها و اصناف مسئولیت دارند وارد عمل شوند.

آقای روحانی رعایت دستورالعمل‌های لازم برای مهار بیماری کرونا به ویژه فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و نرفتن در اجتماعات به ویژه مراسم عروسی و عزا را تاکید و اصرار مسئولان کشور برشمرد.
رییس جمهور گفت: روند ما در مقابله با این بیماری به نحوی بود که ابتدا محدودیت‌ها را در کشور اعمال کردیم و به این ترتیب به این نتیجه رسیدیم که اعمال محدودیت‌ها در کل کشور لازم نیست و محدودیت‌ها را صرفا در استان‌هایی که در محدوده قرمز قرار دارند اعمال کردیم.

وی افزود: البته هیچ یک از این محدوده‌ها نیز ثابت نیست و ممکن است رنگ این مناطق تغییر کند، مانند مناطقی که به شدت قرمز بودند و سفید شدند که البته ممکن است همین مناطق دیرتر قرمز شوند. به ویژه مناطقی که از ابتدا سفید بودند تا حد زیادی در معرض خطرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *