abazarian.saman

جزئیات صدور بیمه نامه‌ آنلاین شخص ثالث

تصویر روز: یک کارشناس صنعت بیمه اعلام کرد: متقاضیان می توانند برای استعلام بیمه شخص ثالث خودروی خود به آدرس ww.sanhabssoi.centinsur.ir مراجعه کنند.

محمد اباذریان در گفت و گو با حمید طلیمی در برنامه «تهران من» رادیو تهران پیرامون مراحل اخذ بیمه‌ی شخص ثالث به صورت آنلاین اظهارداشت: یکی از مزایای بیماری کرونا در کشورمان تسریع در راه‌اندازی سامانه‌هایی است که به جای مراجعه‌ی حضوری مردم برای کارهای اداری طراحی شده اند.
وی افزود: شرکتهای بیمه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از جمله نکاتی که صنعت بیمه در این ایام رعایت کرد بحث راه‌اندازی فروش آنلاین بیمه‌نامه‌های شخص ثالث بود. بنابراین افرادی که باید بیمه‌ی شخص ثالث خود را تمدید کنند دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری به مراکز بیمه ندارند.

محمد اباذریان کارشناس صنعت بیمه درباره صدور بیمه نامه به صورت غیرحضوری گفت: شرکت‌های بیمه از مدت ها قبل قصد داشتند در بحث آنلاین صدور بیمه نامه‌ها وارد شده و این مراحل را راه اندازی کنند.

وی گفت: به علت شیوع کرونا بیمه‌ی مرکزی به شرکت‌های بیمه تکلیف کرد که برای صدور بیمه‌ی شخص ثالث دیگر از روش‌های حضوری استفاده نکرده و به منظور پشتیبانی از متقاضیان با راه‌اندازی سایت “سنهاب” توانست اطلاعات خودرو ها برای کنترل بیمه‌گذاران توسط شرکت‌ها را بارگذاری کند تا بتوانند بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث را بدون بروز مشکل برای متقاضی صادر کنند. به گزارش تصویر روز وی افزود: فعلا استفاده از فضای مجازی در بیمه‌ی خودرو برای صدور بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث بوده و در خصوص سایر موارد بیمه‌ای هنور در حال برنامه‌ریزی هستند.

این فعال اقتصادی در حوزه‌ی بیمه‌ی خودرو در ارتباط با بروز مشکلاتی برای اجرای صدور آنلاین بیمه نامه گفت: در ابتدا همکاران ما در صنعت بیمه این نگرانی را داشتند که اگر اتفاقی در جاده‌ها بیفتد افرادی که آنلاین درخواست اخذ بیمه‌نامه کرده و برایشان صادر شده است چگونه باید آن را به پلیس ارائه دهند.

به گفته وی این هماهنگی از طرف بیمه‌ی ‌مرکزی با سازمان راهنمایی و رانندگی انجام شده است و دسترسی برای پلیس وجود دارد.
وی افزود: بعد از صدور بیمه نامه‌ی شخص ثالث پیامکی برای بیمه‌گذار ارسال می‌شود که شامل دو لینک است. یکی از آنها اصالت بیمه‌نامه را با کد یکتا و ملی نشان می‌دهد و لینک دیگر برای چاپ بیمه‌نامه ارسال شده است.
چنانچه بیمه‌گذاری بخواهد نسخه‌ی چاپ شده‌ی بیمه نامه‌ی شخص ثالث خود را داشته باشد تمامی واحدهای شرکت‌های بیمه موظفند این بیمه نامه‌ها را چاپ و در اختیار متقاضی قرار دهند اما مردم حتما اصالت بیمه‌نامه‌ی خود را از طریق کد یکتا درخواست کنند.

وی در مورد نحوه‌ی جابه‌جایی بیمه‌نامه پس از فروش خودرو گفت: طبیعتا وقتی فردی خودرویی را می‌خرد یکی از سوالات اصلی او این است که خودرو چند سال تخفیف دارد و آیا بیمه‌ی بدنه یا بیمه‌ی شخص ثالث دارد؟ فروشنده وظیفه دارد موارد لازم را به خریدار اطلاع دهد و خریدار می‌تواند از طریق مراجعه به سایت بیمه‌ی مرکزی یا شرکت بیمه ‌از صحت گفته‌های فروشنده مطمئن شود. ولی بعد از نقل و انتقال خودرو، خریدار موظف است به شرکت بیمه مراجعه کرده و نسخه‌ی چاپی را دریافت کند.

البته مالک جدید نیز می تواند با داشتن کد یکتای بیمه نامه و کد ملی مشخصات مالک قبلی تصویر بیمه نامه خودروی مطروحه را بدون مراجعه حضوری به شرکت بیمه مربوطه خودروی خریداری شده اصالت بیمه نامه و چاپ را دریافت نمایند

اباذریان در رابطه با پوشش تکمیلی افزایش قیمت وسیله‌ی نقلیه و پرداخت ما به التفاوت الحاقیه به شرکتهای بیمه گفت: آذرماه سال گذشته بیمه‌ی مرکزی برای ایجاد وحدت رویه بین شرکت‌های بیمه در خصوص نوسانات قیمت خودرو بخشنامه‌ای صادر کرد و الزامی وجود ندارد که افراد در آغاز خرید الحاقیه دریافت کرده و پایان دوره نیز می‌توانند مابه التفاوت را به شرکت‌های بیمه پرداخت نمایند.
شایان ذکر است؛ متقاضیان برای استعلام بیمه شخص ثالث خودروی خود می توانند به آدرس https://sanhabssoi.centinsur.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *