havashenasi

شمال ایران سردتر می‌شود

تصویر روز: کارشناس هواشناسی: از بامداد امروز جریان‌های هوا در استان‌های ساحلی خزر شمالی شده و شرایط برای کاهش دما در نواحی شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر فراهم است.

 مرتضی ضرابی در مصاحبه با صدا و سیما افزود: کاهش دما در برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر از ۴ تا ۸ درجه است، البته این وضعیت بر دامنه‌های جنوبی البرز هم تاثیرگذار است بطوری که در نیمه شمالی کشور هم تا حدودی شاهد کاهش دما خواهیم بود.
وی ادامه داد: امروز در شمالغرب کشورمان یعنی بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار‌های تابستانی پیش رو داریم، همچنین در غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و ارتفاعات شرقی استان تهران، در جنوب شرقی کشور، جنوب کرمان و شمال هرمزگان هم شاهد این پدیده هستیم.
کارشناس هواشناسی افزود: این بارش‌ها فردا در شمالغرب کشورمان ادامه خواهد داشت، در استان‌های ساحلی خزر تا حدودی این بارش‌ها گسترده‌تر خواهد بود، اما تمرکز آن در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی پیش بینی می‌شود.
وی گفت: تا ۲ روز آینده (یکشنبه) در حالی که همچنان در ساعاتی برای غرب کشورمان بارندگی داریم تمرکز بارش‌ها در بخش‌های مرکزی و شرقی سواحل دریای خزر خواهد بود.
کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد مناطقی از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، خراسان شمالی و نوار شرقی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ریزش گرد و خاک در منطقه زابل رخ خواهد داد و کاهش کیفیت هوا را در این مناطق به همراه دارد.
ضرابی گفت: پیش بینی می‌کنیم آب‌های دریای خزر از امروز به مدت ۲۴ ساعت مواج و متلاطم باشد، این شرایط را برای دریای عمان در بخش‌های شرقی هم خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *