corona.1

کرونا دیروز هر ۷ دقیقه جان یک ایرانی را گرفت

تصویر روز: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۲ استان در شرایط قرمز و هشدار کرونا قرار دارند و در شبانه روز گذشته ۱۸۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، خانم سیما سادات لاری افزود :از دیروز تا امروز ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۲۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

هر ۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه یک ایرانی جان باخت

خانم لاری با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت:‌استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی افزود: در استان‌های خوزستان و زنجان با همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد روند کاهش در ابتلا و بستری بیماران هستیم.

وی با قدردانی از هموطنان در برخی استان ها که سبب کاهش آمار ابتلا در کشور شدند گفت: اگر این رفتار اجتماعی ادامه یابد شاهد روند رو به کاهش شیوع کرونا در کشور خواهیم بود. ‌

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت : در روزهای اخیر یکی از همکاران حوزه بهداشت در بیرجند از برگزاری مراسم ازدواج صرف نظر کرد که این اقدام هم می تواند الگو باشد و هم جای قدردانی دارد.

خانم لاری خاطر نشان کرد‌: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات و مکان های شلوغ به مهار کردن ویروس کووید19 کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *