tolid.6

بازگشت ۱۰ واحد تولیدی به چرخه تولید

تصویر روز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از بازگشت ۱۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا فلاح گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد استان در قالب طرح‌های جهش تولید مصوب شده است.

وی حمایت از صنایع کوچک را از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: عارضه‌یابی واحد‌های راکد و نیمه‌تعطیل، کمک به صادرات واحدها، تأمین مواد اولیه واحد‌های صنعتی از طریق سامانه سکو، بردن شرکت‌ها به بورس و فرابورس و حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت از جمله حمایت‌های شرکت از صنایع کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، هدف گذاری امسال برای رفع موانع تولید در استان را احیای ۲۰ واحد صنعتی اعلام کرد و گفت: مطالعات امکان‌سنجی برای ایجاد خوشه‌های صنعتی خاتم، ماهیان سردآبی و نساجی در حال اجراست.

فلاح توسعه کمی و کیفی و ایجاد زیرساخت شهرک‌های صنعتی را مهمترین رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: در چهارمحال و بختیاری ۲۲ شهرک در حال اجرا و ۲۹ شهرک مصوب وجود دارد.

وی گفت: زمین‌های در اختیار شهرک‌های صنعتی استان سه هزار و ۷۰۰ هکتار و سه و نیم درصد از وسعت صنعتی کشور است.

فلاح با اشاره به آماده شدن هشت ناحیه صنعتی در استان، افزود: با همکاری دستگاه‌های مرتبط، چهار مورد از این تعداد تا پایان امسال به سرانجام می‌رسد.

وی همچنین به راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مجدد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در سراسر کشور هدف‌گذاری شده که سهم چهارمحال و بختیاری ۲۰ واحد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در خصوص اشتغال‌زایی در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: یکهزار واحد صنعتی از دو هزار و ۴۰۰ واحد قرارداد به بهره‌برداری رسیده است که در مجموع برای ۱۶ هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

فلاح با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی در استان، گفت: شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد و نیاز شهرستان را در این حوزه تا حد زیادی مرتفع خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *