ممنوعیت پخت غذای نذری در دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: با توجه وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان دماوند، در راستای حفظ سلامت مردم، پخت غذای نذری در ایام محرم ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان تهران ، حسن خیرخواه گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت و اولویت حفظ سلامت مردم و همچنین مسئولان شهرستان و هیات‌های امنا، امسال اولویت ما حفظ سلامت جامعه است.

وی با بیان اینکه طبخ غذای نذری ممنوع خواهد بود و باید به صورت مواد خام توزیع شود و یا در امور خیر دیگری هزینه شود، افزود: برگزاری مراسم عزا با حداقل جمعیت و در فضایی باز، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، برپا نشدن ایستگاه صلواتی و … از جمله موضوعاتی است که امسال اعمال خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی زیارتگاه‌های شهرستان تعطیل است تا شاهد تجمع جهت اقامه عزا نباشیم.
اخیرخواه با اشاره به آمار کرونا در شهرستان دماوند نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری، موارد مراجعه کننده مشکوک به بیماری کرونا شامل سرپایی و بستری ۲۹۳۳ نفر بودند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: موارد احتمال مبتلا به بیماری کرونا ۱۶۲۶ نفر بودند که ۱۱۵۳ نفر به صورت سرپایی ترخیص و ۴۷۳ نفر به‌علت شرایط حاد بیماری در بیمارستان سوم شعبان بستری شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از افراد مبتلا به بیماری کرونا، ۱۳۱۵ نفر بهبود یافته و ۱۸۸ نفر در بیمارستان دماوند و منزل تحت درمان بودند، گفت: از تعداد جانباختگان مبتلا به بیماری کرونا تاکنون ۱۲۳ نفر در بخش کرونا در بیمارستان‌های دماوند و تهران فوت کرده‌اند که ۷۰ مورد از آن‌ها قطعی مثبت مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی تعداد موارد قطعی مثبت مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان دماوند را ۴۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: از هفته گذشته تاکنون ۱۰ مورد فوتی اضافه شده و شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان هستیم؛ در حال حاضر تعداد افراد بستری در بخش کووید – ۱۹ بیمارستان سوم شعبان دماوند ۲۰ نفر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *