mask

اجباری شدن استفاده از ماسک در تهران

تصویر روز: معاون کل وزیر بهداشت از اجباری شدن ماسک در استان تهران از هفته آینده خبر داد و گفت:‌ میزان جرایم مربوط به عدم استفاده از ماسک ظرف یک هفته تعیین می‌شود.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در اخبار 21 با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور، اظهار داشت: از وضعیت فعلی و استمرار آن خیلی ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون ماسک اجباری نبود و فقط در اماکن، ادارات و مغازه‌ها اجباری بود اما رئیس جمهور در جلسات چهارشنبه، پنج شنبه و امروز به این موضوع تاکید داشت و قرار شد کمیته انتظامی و کمیته بهداشت ستاد کرونا موضوع مربوط به استفاده از ماسک را نهایی کنند.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اعمال جریمه برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: از هفته آینده در استان تهران استفاده از ماسک اجباری می‌شود؛ اینکه میزان جریمه عدم استفاده از ماسک چقدر است، ظرف یک هفته نهایی می‌شود.

حریرچی با اشاره به اینکه اگر 95 درصد مردم از ماسک استفاده کنند بسیار خوب خواهد بود، بیان داشت: حتی استفاده از ماسک خانگی هم موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در 7 استان مانند تهران مشاغل ردیف 3 تعطیل شده است، متذکر شد:با توجه به اینکه به دسترسی به واکسن و دارو به زودی امید چندانی وجود ندارد، ابراز داشت: امیدواریم با تغییر سیاستهای که انجام می‌شود اقدامات اساسی تری صورت گیرد.

حریرچی با بیان اینکه باید منابع لازم برای اقدامت موثرتر تامین شود، افزود: اکنون محدودیتها در 7 استان وضع شده و هنوز در قم، اصفهان، آذر بایجان غربی و شرقی نگرانی قابل توجهی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *