avarezi

تجهیز ۱۴ مسیر به فناوری عوارض الکترونیکی

تصویر روز: وزیر راه و شهرسازی از تجهیز ۱۴ اتوبان و آزادراه کشور به فناوری عوارض الکترونیک خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با شبکه خبر، در پاسخ به این سوال که «برخی از مردم گله‌مندند که چرا برخی از عوارضی بزرگراه‌های کشور از جمله عوارضی بزرگراه همت – کرج، دریافت وجه عوارض را از الکترونیکی به دستی تغییر داده‌اند؟» گفت: متأسفانه بعضی از مردم به رفاه ارزشمندی که صرفه جویی زمانی و هزینه‌ای برایشان داشت کم توجهی کردند.

وی با یادآوری از اینکه تاکنون بالای ۵۰ درصد عوارض دریافت شده است. افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی و هماهنگی که با پلیس داشتیم، قرار شده که این مبالغ عوارضی از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.

اسلامی اظهار کرد: خواهش من از مردم این است که قدر این وضعیت را بدانند و هزینه‌ها را به موقع پرداخت کنند. همین اینکه مردم بدون توقف از عوارضی‌ها عبور می‌کنند، این روش برای آنها یک فرصت شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم که مردم همکاری کنند و از انواع شیوه‌های سهل و آسانی که برای پرداخت وجود دارد، استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ۶ اتوبان به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی تجهیز شده و طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسند و ۸ آزادراه نیز در حال تغییر و اقدام هستند، افزود: اگر مردم همکاری کنند، بخش خصوصی که سرمایه گذار است نیز اعتماد می‌کند و با تضمینی که ما به آنها در خصوص دریافت عوارض می‌دهیم، با سرعت بیشتری روش دریافت عوارض دستی به روش الکترونیکی تغییر خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته اصلی مردم هستند که اگر هزینه‌هایشان را پرداخت کنند، این اعتماد به وجود می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *