773x435 cmsv2 d6382327 9761

واکنش رهبران اروپایی به انتخابات آمریکا

تصویر روز: کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، آن‌هم در حالی که کار شمارش آرا به پایان نرسیده بود واکنش نشان دادند.

به گزارش تصویر روز به نقل از  یورو نیوز ، جوزپ بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری بدون اشاره به ادعای پیروزی دونالد ترامپ نوشت: «مردم آمریکا حرفشان را زدند و ما در انتظار نتیجۀ این انتخابات هستیم. اتحادیه اروپا آماده است تا بر اساس ارزش‌ها و تاریخ مشترکمان، به ایجاد یک رابطۀ محکم در دو سوی اقیانوس اطلس ادامه دهد.»

 آلمان: در انتظار اعلام رسمی نتیجه انتخابات می‌مانیم
آلمان اعلام کرد که این کشور به «سنت دموکراتیک و نهادهای قانونمند» ایالات متحده اعتماد دارد.

استفن سایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هنگامی که در جریان نشست خبری از او دربارۀ اعلام پیروزی زودهنگام در این انتخابات و شبهات وارده از سوی برخی نسبت به صحت آن پرسیده شد، گفت: «شهروندان ایالات متحده رای داده‌اند اما نتیجه این رای گیری را هنوز نمی‌دانیم. دولت آلمان نتایج این انتخابات را از نزدیک دنبال می‌کند اما درباره اوضاع آمریکا اظهارنظری نخواهد کرد… دولت آلمان به سنت‌های دموکراتیک و نهادهای قانونی ایالات متحده اعتماد دارد.»

این سخنان در زمانی ایراد شده که هنوز هیچکدام از دو نامزد اصلی این انتخابات نتوانسته‌اند ۲۷۰ رای کالج الکترال برای ورود به کاخ سفید را به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *