2472781 297

ریزش قیمت سکه و دلار از روز شنبه

حمیدطلیمی – پیش بینی ها حاکی است ریزش بی سابقه نرخ سکه ، طلا و ارز که از چهارشنبه گذشته آغاز شده ، از روز شنبه با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

بهای هر دلار امریکا تا روز سه شنبه و بعد از انتشار نتایج اولیه انتخابات آمریکا و بالا بودن شانس ترامپ برای ریاست جمهوری، سیر صعودی داشت. تا جایی که نرخ دلار پس از چند روز کاهش، مجددا در کانال 30 هزار تومان قرار گرفت.

اما از صبح روز چهارشنبه و انتشار دقیق اخبار انتخابات امریکا و اعلام پیش بینی ها مبنی بر افزایش شانس پیروزی جو بایدن ، نرخ دلار به کانال 26 هزار تومان سقوط کرد. با توجه به تبعیت سایر نرخ ها از بهای دلار، ادامه این روند موجب کاهش قیمت سکه و طلا در بازار شد.

به گفته فعالان بازار طی روز های چهارشنبه و به ویژه روز پنجشنبه بسیاری از مردم به دلیل ترس از ریزش بیشتر قیمت ها در صف فروش قرار گرفته اند. تجربه نشان می دهد افزایش مراجعه مردم برای فروش سکه و ارز در بازار ، خود موجب سقوط بیشتر نرخ ها خواهد شد.

طبق روال معمول در کشور ، روزهای پنجشنبه بسیاری از شرکت ها نیمه تعطیل و یا تعطیل هستند. بنابراین انتظار می رود با آغاز رسمی فعالیت این شرکت ها از روز شنبه و اقدام همزمان مردم و این شرکت ها برای فروش سکه و دلار ، مجددا شاهد نزول بیشتر قیمت ها در بازار ارز آزاد تهران باشیم.

پیش بینی می شود در صورت ادامه یکه تازی دموکرات ها به نمایندگی جو بایدن در انتخابات امریکا و اظهارات وی در خصوص بازگشت به برجام بهای هر دلار امریکا در بازار آزاد تهران از کانال 26 هزار تومان به کانال 20 تا 22 هزار تومان و حتی پایین تر کاهش یابد.

از روز چهارشنبه تا کنون نیز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید نیز از 15 میلیون تومان به کانال 12 میلیون تومان سقوط کرده است که در صورت ادامه کاهش نرخ ارز ، بدون شک شاهد ریزش نرخ ها در بازار سکه و طلا نیز خواهیم بود.

در حال حاضر بهای هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 900 هزار تومان ، سکه بهار آزادی طرح جدید 12میلیون و 300 هزار تومان ، نیم سکه 7 میلیون تومان ، ربع سکه 5 میلیون و 150 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز 2 میلیون و 730 هزار تومان است.

امروز همچنین هر دلار امریکا با قیمت 26 هزارو 300 تومان ، یورو 30 هزارو 899 تومان ، پوند انگلیس 36 هزار و 770 تومان ، درهم امارات 7 هزارو 600 تومان ، یوان چین 4 هزارو 442 تومان و هر لیر ترکیه نیز با نرخ 3 هزارو 304 تومان در بازار تهران فروخته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *