maskan.rosta

بیمه نیمی از خانه‌های روستایی تا پایان سال

تصویر روز: مدیر عامل بنیاد برکت از بیمه نیمی از خانه‌های روستایی تا پایان سال خبر داد.

امیرحسین مدنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: نیمی از خانه‌های روستایی در ۱۴ استان تا پایان سال با اعتباری حدود ۹۰ میلیارد تومان و با مشارکت استانداری‌ها بیمه برکت خواهند شد.
وی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیاست، افزود: به همین علت ستاد اجرایی فرمان امام برای یاری رساندن به روستاییان بر آن شد تا خانه‌های آنان را در برابر حوادث از جمله سیل و زلزله از طریق بیمه برکت، بیمه کند.

 مدنی با اشاره به بیمه شدن خانه‌های روستایی در ۹ استان، گفت: تاکنون ۶۰ درصد نیمی از خانه‌های روستایی بیمه شده اند.
مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه دستگاه‌های دیگر از جمله بنیاد مسکن نیز در این موضوع مشارکت خواهند داشت، افزود: خانه‌های روستایی در ۵ استان دیگر نیز تا پایان سال بیمه می‌شوند.
وی مجموع خانوار‌های روستایی این ۱۴ استان را دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بیان کرد و گفت: در صورت وقوع حادثه، خانوار‌های روستایی اطمینان خواهند داشت که بابت خسارت به منزلشان هزینه‌ای به آنان داده می‌شود.
مدنی با بیان اینکه خانه‌های روستایی در نقاط بحران خیز در اولویت بیمه شدن هستند، افزود: اگر دولت و استانداری‌ها کمک کنند می‌توانیم کل خانه‌های روستایی را با اعتبار‌ی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان، بیمه حوادث کنیم تا از آسیب مردم در مقابل حادثه‌ها، جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *