01 1

معرفی کتاب توسعه لذت های زندگی

تصویر روز: روزی «نشانه» ‌ای می‌آید. از جایی که انتظارش را ندارید. مثل یک دوست، یک کتاب، یک حادثه‌ی تلخ یا شیرین، یک موفقیت، حتی یک خواب و یا هرچیز دیگری که با اثری شگرف، شما را از روزمرّگی‌هایتان نجات ‌می‌دهد.

ای کاش این لحظه را درک‌کنیم، این نهیب را بشنویم و آن را به سُخره نگیریم. اگر این هدیه را بپذیریم، حس تولد دوباره پیدا‌می‌کنیم. من این حس را تجربه‌کردم. این تلنگر را چشیدم و با تمام وجودم درک‌کردم. به حالتی رسیدم که پرواز می‌خواستم به اوج آسمان …

این جملات آغازین کتاب “توسعه لذت‌های زندگی” است که دریچه‌های شگفت‌انگیزی را برای “تحول لحظه‌ای” در زندگی به روی‌مان می‌گشاید. موضوعی که شاید در نگاه اول به دلیل ویژگی‌های ذاتی انسان در عمیق‌شدن باورهایش، بسیار بعید به نظر برسد. مگر ممکن است انسان‌ها در یک لحظه متحول شوند؟ مگر می‌شود افکار و عادت‌هایی را که سال‌ها نحوه‌ی زندگی‌مان را شکل داده‌اند، به یک باره کنار بگذاریم؟ این کتاب در پاسخ به این سوال، سفری را در مسیر آگاهی از راه و رسم زندگی لذت‌بخش آغاز می‌کند و در پایان، رضایتی آرامش‌بخش را به خواننده هدیه می‌دهد. نویسنده در این کتاب برای تمرین تمرکز و تفکر، در زندگی پرمشغله‌ی امروز، بازی‌هایی را با عنوان “مربع حیات” طراحی کرده‌است. چهار فصل دوم تا پنجم کتاب با عناوین زیر به بازی‌هایی در قالب جداول کاربردی می‌پردازد که برای همه‌ی سنین قابل اجراست:

boook

♦ فصل دوم – تفکر مکتوب
مکتوب‌کردن بزرگ‌ترین همراه ذهن انسان، برای نظم‌بخشی به زندگی است. چگونه اندیشیدن و چگونه مکتوب‌کردن موضوع این فصل است …

07 scaled 1
♦ فصل سوم – تلاش شش درصدی
اینجا سخن از ایجاد عادت‌های خوب و موثر در زندگی است، آن‌هم با همراهی دنیای دیجیتال …

09
♦ فصل چهارم – رضایت ادراکی از زندگی
فصلی که روشی متفاوت برای رضایت از زندگی را معرفی می‌کند …
♦ فصل پنجم – گل
ترسیم اهداف و وارد‌کردن آن در زندگی روزمره را در این فصل یاد‌می‌گیریم …

چهار ضلعی تاثیرگذاری که اضلاع آن می توانند چارچوب زندگی‌کردن را معین‌کنند و عبارتند از: مکتوب‌کردن تفکرات، خلق عادت‌های خوب روزانه، شناخت و یادگیری مستمر و زندگی هدفمند. این پایه‌های استوار، زندگی دوباره را به من بخشیدند. به گونه‌ای زیبا زیستن را تجربه‌کردم که لحظه به لحظه‌ی آن را عمیقا دوست‌دارم. از شدت ذوق‌زدگی و هیجانِ ناشی از شادمانیِ زندگی جدیدم، نکاتش را یادداشت کردم. ولی کمی بعد به ذهنم رسید: این تحول بزرگ در زندگی‌ام، به جشن شکرگزاری بزرگ‌تری نیاز دارد و شکرانه‌اش شد این کتاب.

• محمد حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *