bourse.6

ریسک بازار سرمایه به مردم عادی گوشزد شود

تصویر روز: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه, تخصصی بوده و باید ریسک آن به مردم عادی, گوش زد شود.

به گزارش تصویر روز علی رحمانی در گفتگو با صدا و سیما افزود: سرمایه گذاری در بازار سرمایه بسیار تخصصی بوده و مردم عادی برای دریافت اطلاعات در این بازار, خیلی حوصله به خرج نمی دهند.

وی ادامه داد: در صورتیکه برای سرمایه گذاری در این بازار به سراغ اوراق بدهی و یا صندوق های با درآمد ثابت بروید کم خطرتر است اما اگر بخواهید سهام, خرید و فروش کنید باید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مسئولان وقتی مردم را تشویق می کردند که وارد بورس شوند باید ریسک آن را هم به مردم منتقل می کردند گفت: با این اقدام دارایی مردم عادی, در بورس به درستی مدیریت می شد و مردم متضرر نمی شدند.

 رحمانی با اشاره به اینکه عرضه های صورت گرفته در بازار سرمایه نیز باید مدیریت می شد افزود: عرضه سهام عدالت در بورس سبب شد حدود هشت هزار میلیارد تومان سهام عدالت در صف فروش قرار گیرد که این امر باید مدیریت می شد.

وی اضافه کرد: هنگامی که شاخص بورس افزایش پیدا کرد شرکت ها و ناشران بورسی باید از بازار بهره برداری درست می کردند به عنوان مثال بانک ها می توانستند با افزایش سرمایه و فروش سهام خود در بازار به تقاضای بازار پاسخ درست بدهند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد بورس تا آخر تیر ماه, رشد عادی نبود و محرک رشد آن, ورود پول های جدید به این بازار بود که به دلیل مدیریت نکردن عرضه سهام در این بازار و همچنین توجه نکردن به ارزش ذاتی سهام, سبب ریزش این بازار شد.

رحمانی افزود: هنوز هم مدیریت درستی در این بازار صورت نگرفته و این بازار برای سرمایه گذاران معمولی بازار پرخطری است.

وی به اقدامات خوبی که هم اکنون در این بازار در حال انجام است اشاره کرد و گفت: ورود بازارگردان ها به بازار سرمایه، حمایت حقوقی ها، حمایت بانک ها و اقداماتی که شرکت های تامین سرمایه از این بازار انجام داده اند از جمله اقدامات مثبتی است که از این بازار انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *