postbank.logo

آثار اقتصادی خدمات جدید پست‌بانک‌ برای جامعه

تصویر روز: دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در آیین رونمایی از خدمات جدید بانک با بیان اینکه این خدمات آثار اقتصادی ارزشمندی برای بانک و جامعه دارد، افزود: در حال حاضر سرمایه ثبتی این بانک 3 هزار و 230 میلیارد ریال است و تمامی اقدامات و مراحل افزایش سرمایه انجام و مورد تأیید حسابرس، بانک مرکزی ج.ا.ایران واقع شده است و پس از اخذ تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه بانک به 10 هزار و 300 میلیارد ریال افزایش می یابد که بیش از سه برابر میزان فعلی است.

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در آیین رونمایی از خدمات جدید بانک با بیان اینکه هم اکنون سرمایه ثبتی این بانک 3 هزار و 230 میلیارد ریال است افزود: تمامی اقدامات و مراحل افزایش سرمایه انجام و مورد تأیید حسابرس، بانک مرکزی ج.ا.ایران واقع شده است و پس از اخذ تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه بانک به 10 هزار و 300 میلیارد ریال افزایش می یابد که بیش از سه برابر میزان فعلی است.
به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دوساله بانک گفت: طی این مدت توانستیم با افزایش ۱۲۱درصدی کل سپرده‌ها، 104درصدی تسهیلات، رشد ۱۵۱درصدی منابع ارزان و کاهش ۵۳ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات، در مجموع بانک را به سوددهی عملیاتی برسانیم.
شیری با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از 5 هزار و 700 باجه بانکی فعال روستایی خدمات بانکی به روستاییان ارائه می‌دهند تصریح کرد: پست بانک ایران هم اکنون به‌طور مستقیم 23 درصد جمعیت روستایی و به صورت غیرمستقیم بیش از 81 درصد جمعیت روستاهای کشور را تحت پوشش خدمات بانکی خود قرار داده است.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران اعلام کرد: سپرده‌های کل بانک از ابتدای سال 1398تاکنون 121درصد رشد داشته است که میزان افزایش آن برابر با 22 سال جذب سپرده یعنی از ابتدای فعالیت بانک تا سال 1397 می‌باشد.
شیری با تاکید بر اینکه 25 درصد سهام پست‌بانک‌ایران به صورت سهام عدالت در دست مردم قرار دارد گفت: 40 هزار شخص حقیقی و حقوقی سهام دار این بانک هستند و با آزادسازی سهام عدالت تعداد این افراد افزایش می یابد.
وی افزود: در سال 1397 زیان عملیاتی بانک حدود 4 هزار و 300 میلیارد ریال بود که با برنامه‌ریزی های انجام شده، سود بانک در سال 1398 به 975میلیارد ریال رسید.
مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های خودپرداز این بانک با تعداد خودپردازهای بزرگترین بانک فعلی کشور برابری می‌کند گفت: عمده این دستگاه ها در روستاها نصب و راه اندازی و ارائه خدمات می نماید و درحال حاضر این بانک بیش از تمامی بانک‌های کشور به روستاییان خدمات بانکی ارائه می‌دهد.
شیری در ادامه به خدمات جدید این بانک پرداخت و گفت: راه‌اندازی سرویس درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) صوتی جهت استفاده نابینایان، راه اندازی فاز نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه اندازی سامانه جامع احراز هویت مشتریان (سجام) برای روستاییان در باجه های بانکی روستایی و آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت چهار خدمتی است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی درپایان ضمن تجلیل از همراهی مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین وی در توسعه خدمات پست بانک ایران درسطح کشور به ویژه روستاها و مناطق کم‌برخورد، از تلاش‌ها و زحمات تمامی دست‌اندرکاران در این راستا قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد که با خدمات جدید شاهد افزایش امید و آرامش اجتماعی و کمک به حل مشکلات کوتاه مدت مالی هم وطنان به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *