ghalishoei

کاهش ۷۰ درصدی سفارش قالی شویی در تهران

تصویر روز: رئیس اتحادیه قالی شویان تهران گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور، سفارش شستشوی قالی و فرش نسبت به گذشته در تهران، ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛  حمید محمدی با بیان اینکه شستشوی فرش و قالی یک عمل بهداشتی برای ضدعفونی کردن محیط زندگی است، افزود: بر این اساس,، چون مردم از گسترش ویروس کرونا در بین خانواده‌ها ترس دارند، لذا سفارش برای شستشوی فرش در تهران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

محمدی با بیان اینکه از سال ۹۷ نرخ شستشوی قالی افزایش نیافته است گفت: با توجه به افزایش قیمت شوینده‌ها و دستمزدها، هزینه واحد‌های صنفی قالیشویی در تهران بسیار افزایش یافته، اما نرخ‌های شستشوی قالی و فرش همچنان مربوط به سال ۹۷ است.

این مقام مسئول در اتحادیه قالیشویان تهران افزود: با توجه به چند برابر قیمت ها، مدتی است که به سازمان حمایت پیشنهاد داه ایم که نرخ‌های شستشوی فرش و قالی واحد‌های صنفی ما در تهران افزایش یابد.

رئیس اتحادیه قالی‎شویان تهران با اشاره به موافقت سازمان حمایت با افزایش تا ۲۵ درصدی نرخ شستشو گفت: با بررسی پیشنهادات این اتحادیه در نهایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان با ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به نرخ‌های سال ۹۷ با

افزایش نرخ شستشوی فرش موافقت کرده که به احتمال زیاد هفته آینده برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

محمدی با اشاره به کسادی بازار کار قالیشویان در تهران افزود: این مساله سبب شد ه که حدود ۲۰ درصد قالیشویان در تهران واحد‌های صنفی خود را تعطیل کنند.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ واحد صنفی قالیشویی در تهران فعال است و ۵۰ متقاضی نیز همواره به دنبال تشکیل پرونده و عضویت در این اتحادیه بوده اند، گفت: با این حال تعداد زیادی از این واحد‌های صنفی بدون اخذ پروانه کسب فعال هستند که ما از آمار آن‌ها اطلاع کاملی نداریم.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش سفارشات قالیشویی در تهران واحد‌های صنفی ما که عموما بین ۱۰ تا ۱۵ نفر نیروی انسانی داشتند، حدود ۵۰ درصد از کارگران خود را تعدیل کرده اند، که عموما همه آن‌ها در سن جوانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *