mobile.internet

چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟

تصویر روز: ۷ روش را بدانید تا گوشی قدیمی خود را کمی جوان‌تر و چابک‌تر کنید.

به گزارش تصویر روز به نقل از صدا و سیما، گوشی قدیمی اندروید شما به کمک نیاز دارد؟ شاید به‌ دلیل حجم تصاویر و برنامه‌های اضافی، کند شده است. گوشی شما خیلی زود باتری خالی می‌کند یا این‌که شما به دستگاه خود کم‌توجهی می‌کنید؟ خبر خوب این است که می‌توانید گوشی خود را نجات دهید.

با کمی کار و حوصله به خرج دادن، می‌توانید گوشی اندروید تنبل خود را به اندازه کافی، تازه و سرحال کنید تا حداقل کمی بیشتر در کنار هم باشید. ۷ روش را بدانید تا بتوانید گوشی قدیمی خود را کمی جوان‌تر و چابک‌تر کنید.

 

۱- گوشی خود را به‌طور مرتب ری‌استارت کنید
بیایید از یک کار ساده شروع کنیم. ممکن است چندان در مورد ری‌استارت گوشی خود فکر نکنید، مگر اینکه یک آپدیت داشته باشید، اما مثل کامپیوتر شخصی، این کار می‌تواند خیلی از مشکلات گوشی بدحال شما را رفع کند. یک ری‌استارت ساده ۳۰ ثانیه‌ای می‌تواند با خالی کردن حافظه، حذف برنامه‌ها و فرایند‌های زمینه‌ای (کش) و غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های فعال، سرعت گوشی را بیشتر کند.
حتی اگر شما به شکل کاملا وظیفه‌شناسانه‌ای، اپلیکیشن‌هایی که اخیرا استفاده کرده‌اید نیز ببندید، ممکن است آن‌ها هنوز روی بعضی از حافظه‌های رم قرار داشته باشند.
چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟
۲- آپدیت‌های اندروید را بررسی کنید
هر چند گوشی‌های پیکسل و نکسوس به‌طور خودکار آپدیت می‌شوند، اما بیشتر گوشی‌ها این کار را نمی‌کنند. بسته به تنظیمات شما، حتی ممکن است یک نوتیفیکشن دریافت نکنید که به شما بگوید آپدیت‌ها موجود است؛ بنابر این باید مطمئن شوید که گوشی شما با جدیدترین تغییرات امنیتی، آپدیت و باگ‌ها برطرف شده است.
صفحه آپدیت سیستم یا نرم‌افزار عموما در بخش تنظیمات قرار دارد. بسته به مدت زمانی که شما آپدیت‌ها را انجام داده‌اید، ممکن است چندین آپدیت در انتظار شما باشد؛ بنابر این پس از انجام آپدیت، دوباره آن‌ها را بررسی کنید.
چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟
۳- اپلیکیشن‌های بدون استفاده را حذف کنید
از آن‌جا که بسیاری از اپلیکیشن‌ها از دید ما مخفی می‌مانند، به‌راحتی می‌توان ده‌ها بازی و برنامه استفاده نشده را از بخش اپلیکیشن‌ها حذف کرد. اگر گوشی شما ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره داشته باشد، خوب است، اما اگر ۳۲ گیگابایت یا کمتر از آن داشته باشید، فضای آزاد شما به سرعت می‌تواند پر شود.
دقیقا مانند یک کامپیوتر شخصی، اگر در حال مقاومت در برابر محدودیت گوشی خود هستید، احتمالا وظایف مهم سیستم، آن گونه که لازم است اجرا نخواهند شد؛ بنابر این به اپلیکیشن‌های گوشی خود نگاهی بیندازید و از هر اپلیکیشنی که مدت‌ها است استفاده نکرده‌اید، خلاص شوید.
چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟
۴- فایل‌های حجیم را به کارت حافظه یا Google Drive منتقل کنید
اگر تعداد اپلیکیش‌های شما کم است، هنوز می‌توانید فایل‌هایی را در گوشی خود پیدا کنید که فضای باارزش شما را اشغال و گوشی شما را کند کرده‌اند، مثل موسیقی، فیلم و عکس. اگر نمی‌خواهید آن‌ها را کاملا حذف کنید، می‌توانید آن‌ها را در خارج از گوشی خود و در گوگل درایو ذخیره کرده یا به کارت حافظه منتقل کنید.
کافی است به بخش Files یا My Files (در گوشی‌های سامسونگ) بروید تا حجیم‌ترین فایل‌های خود را پیدا کنید.
چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟
۵- نمایشگر را دوباره تنظیم کنید
احتمالا هنگام خرید گوشی، صفحه نمایش خود را آن‌گونه که میل شما بوده، تنظیم کرده‌اید، اما ممکن است ارزش دوباره نگاه‌کردن به آن را داشته باشد. با چند ترفند، می‌توانید عمر باتری گوشی خود را طولانی کنید:
فعال کردن حالت تاریک: اگر گوشی اندروید شما دارای صفحه OLED است، استفاده از حالت تاریک، در واقع عمر باتری را افزایش می‌دهد، زیرا از انرژی کمتری برای روشنایی صفحه استفاده می‌کند.
کاهش وضوح صفحه نمایش: مانند مانیتور‌های PC، بسیاری از گوشی‌ها گزینه‌ای برای ایجاد وضوح کمتر در تنظیمات Display دارند که این کار تأثیر فوری بر عمر باتری خواهد داشت. از آن‌جا که صفحه نمایش بسیار کوچک است، شما نمی‌توانید تفاوت چندانی احساس کنید.
صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش کنید: اینکه می‌توانیم یک نگاه کوتاه به گوشی خود بیندازیم تا نوتیفیکیشن‌های دریافتی و ساعت را ببینیم، خوب است، اما صفحه نمایش همیشه روشن می‌تواند قاتل یک باتری باشد.
چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟
۶- حالت Lite در کروم را روشن کنید
اگر به‌مدت طولانی در انتظار بارگذاری صفحات وب هستید، ممکن است گوشی شما برای پردازش سریع داده‌ها تقلای زیادی کند. خوشبختانه کروم یک راه‌حل دارد. به قسمت تنظیمات داخل اپلیکیشن بروید و اسکرول کنید تا حالت Lite را ببینید. روی آن ضربه بزنید و کلید را فعال کنید تا صفحات سریع‌تر بارگذاری شوند.
چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟
۷- بازگشت به تنظیمات کارخانه را اجرا کنید
تنها راه جهت اطمینان از این‌که یک اپلیکیشن یا پردازش نامناسب کش، گوشی شما را کند نکرده، پاک کردن همه داده‌های شما است. برای این کار، اول مطمئن شوید که بک‌آپ گرفته‌اید. پس به قسمت تنظیمات بک آپ بروید و برای آخرین بار دوباره بک‌آپ بگیرید، سپس گزینه تنظیم مجدد را پیدا کنید، به آن ضربه بزنید و تأیید کنید تا گوشی شما دوباره ری‌استارت شود.
چگونه گوشی قدیمی را جوان‌تر کنیم؟
ضرورت آپدیت
صفحه آپدیت سیستم یا نرم‌افزار عموما در بخش تنظیمات قرار دارد. بسته به مدت زمانی که شما آپدیت‌ها را انجام داده‌اید، ممکن است چندین آپدیت در انتظار شما باشد؛ بنابر این پس از انجام آپدیت، دوباره آن‌ها را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *