kharid online

میزان خرید‌های اینترنتی سه برابر شد

تصویر روز: فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا: براساس گزارش مسئولان وزارت صمت خرید‌های اینترنتی در ایام شیوع بیماری کرونا نسبت به پیش از آن، سه برابر شده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از صدا و سیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در پنجمین جلسه اصلی قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در این جلسه گزارش شد که برخی دستگاه‌ها در اجرای شیوه نامه‌ها عملکرد پایینی داشته اند و زیر ۷۵ درصد بود و مقرر شد تذکرات لازم داده شود.
وی به ارتقاء دولت الکترونیک در این ایام اشاره کرد و گفت: با وجود این که با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اما برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی عملکرد خوبی داشته اند و قرار شد بقیه دستگاه‌ها در برنامه‌ای زمانبندی شده اقدام کنند.
رحمانی فضلی درباره خرید‌های اینترنتی هم گفت: پس از شیوع بیماری کرونا دستور رئیس جمهور این بود که زیرساخت‌ها تقویت شود تا مردم بتوانند خرید الکترونیکی داشته باشند و وزارت ارتباطات هم اعلام آمادگی کرد و از ابتدای کرونا میزان خرید‌های اینترنتی سه برابر شده است.

وی گفت: در جلسه امروز گزارشی هم از طرح‌های نیمه تمام وزارت بهداشت ارائه و مقرر شد در هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و با دستور رئیس جمهور تا آخر اردیبهشت بیش از ۲۴۰ طرح نیمه تمام را در سراسر کشور در حوزه بهداشت کامل کنیم و زمانبندی‌ها انجام شد و سازمان برنامه و بودجه هم قول تامین منابع را داد و با این اقدام ظرفیت زیرساختی بهداشت و درمان افزایش پیدا می‌کند.
رحمانی فضلی درباره اینکه با توجه به نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی چه نظارتی در مبادی ورودی انجام می‌شود؟ گفت: قبل از این موضوع نیز قرنطینه در ورودی مرز‌ها انجام می‌شد و اگر آن زمان نتایج تست‌ها بعد از ۴۸ ساعت مشخص می‌شد، اما اکنون با راه اندازی تست‌های سریع از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نتیجه تست مشخص می‌شود.
وزیر کشور افزود: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی در همه مبادی ورودی هوایی، زمینی و دریایی کنترل‌ها را انجام دهد و پس از جهش ویروس کرونای انگلیسی؛ این مراقبت‌ها تشدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *