zanganeh.1

آمادگی دو ایرلاین داخلی برای حمل واکسن کرونا

تصویر روز: معاون وزير راه و شهرسازي و رئیس‌ سازمان هواپيمايي كشوري اعلام کرد: شرکت های هواپیمایی داخلی برای حمل واکسن کووید 19 به کشور آمادگی لازم را دارند.

به گزارش تصویر روز كاپيتان تورج دهقاني زنگنه درگفت و گوی زنده با برنامه اقتصادی «نمودار رادیو ایران» با بیان این مطلب افزود: از ابتدا که بحث تولید واکسن کویید 19 مطرح شد ، با دستور وزیر راه و شهر سازی جلسات ویژه ای در این خصوص برگزار شد تا در صورت نیاز آمادگی حمل این واکسن ها به کشور را داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به اینکه این واکسن ها باید در دماهای مختلفی از جمله 70 درجه و برخی نیز در دمای پایین تر نگهداری شود ، برای حمل این محموله ها با شرکت های هواپیمایی جلسات مختلفی برگزار شد.

آمادگی دو شرکت داخلی برای حمل واکسن
به گفته وی در این جلسات مشخصا دو شرکت «ایران ایر و ماهان» آمادگی خود را برای این منظور اعلام کردند. البته سایر شرکت ها نیز اعلام کردند  در صورت نیاز آماده مشارکت در این طرح هستند.
رئیس‌ سازمان هواپيمايي كشوري اظهارداشت: پیرو جلسات و مذاکرات صورت گرفته ما در بخش هوایی ، هیچ مشکلی برای حمل و نقل واکسن کووید 19 به کشور نداریم.
وی افزود: وظیفه ما صرفا آماده سازی هواپیما ها و حمل واکسن به داخل کشور است. اما موضوع حمل و نقل درون شهری و زنجیره بعدی برعهده وزارت بهداشت خواهد بود.

کاهش اقبال مردم برای مسافرت های هوایی
کاپیتان زنگنه در ادامه گفت و گو با حمید طلیمی کارشناس اقتصادی برنامه نمودار رادیو ایران اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا اقبال مردم برای مسافرت های هوایی کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور رعایت ظرفیت 60 درصدی ، سازمان هواپیمایی کشوری نظارتی دقیقی بر نحوه اجرای این مصوبه دارد.

حمایت دولت از ایرلاین های داخلی
وی همچنین به حمایت دولت از شرکت های هواپیمایی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در این خصوص مبلغ 2 هزارو 100 میلیارد تومان به ایرلاین های داخلی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون اکثر شرکت های هواپیمایی موفق به اخذ این تسهیلات شده اند افزود: البته برخی شرکت ها نیز هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشده اند.
کاپیتان زنگنه در ادامه افزود: از طریق وزارت راه و شهرسازی بدنبال این هستیم تا دولت حمایت های مالی دیگری از ایرلاین ها انجام دهد.

ضربه جدید به صنعت هوایی 
وی در خصوص راه اندازی خطوط جدید پروازی نیز گفت: در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود اما متاسفانه شیوع ویروس جدید کرونای انگلیسی ضربه دیگری به صنعت هوایی وارد کرد.
رئیس‌ سازمان هواپيمايي كشوري در پایان افزود: برای راه اندازی خطوط جدید پروازی منتظریم تا مسئولان بهداشتی سایر کشورها به یک پروتکل ثابتی در خصوص ویروس جدید کرونای انگلیسی دست پیدا کرده و پس از آن با ابلاغ دستورالمل های لازم توسط وزارت بهداشت کشورمان در این خصوص اقدام نماییم.

برنامه نمودار رادیو ایران به تهیه کنندگی خانم عاطفه بنایی روزهای شنبه تا چهارشنبه از رادیو سراسری پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *