157783829

پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته ای آموزش مجازی

تصویر روز: وزیر آموزش و پرورش موافقت خود را با درخواست برخی خانواده‌ها و معلمان برای تعطیلی ٢ هفته ای آموزش مجازی اعلام کرد و گفت: به مسوولان ذیربط در آموزش و پرورش ماموریت دادم این پیشنهاد را بررسی کنند.

محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه شانزدهمین گفت و گوی هفته در جمع خبرنگاران افزود: این پیشنهاد از مناطق مختلف به ما داده شده است که از همکاران در آموزش و پرورش خواسته شد اختیارات قانونی ما را برای این کار بررسی کنند.

وی تاکید کرد با کلیات این پیشنهاد موافق هستیم اما باید ببینیم در این شرایط آن را می‌توان اجرا کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودک یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد تربیت اوان کودکی در آموزش و پرورش متمرکز شود که ابلاغ شده اما هنوز اساسنامه آن تدوین نشده است. فعلا چیزی تغییر نمی‌کند و مناسباتی که مهدها داشتند کماکان ادامه دارد.

کاهش حقوق فرهنگیان صحت ندارد

حاجی میرزایی همچنین درباره شایعه کاهش حقوق و کسر مبالغی از دریافتی فرهنگیان اظهار داشت:این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. افزایش‌های سال های اخیر مبتنی بر قانون صورت گرفته و قطعی است.

وی افزود: افزایش‌هایی در سال‌های گذشته به صورت غیرقانونی انجام شده که دیوان عدالت اداری درباره آن حکم داده و به استناد آن حکم اجرای این موارد را ۲ سال قبل متوقف کردیم و اکنون اتفاق خاصی در حقوق فرهنگیان نخواهد افتاد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان مبالغی که پیش از این دریافت کرده اند را مسترد کنند، مشکلی بود که با دیوان محاسبات گفت‌وگو کردیم که امیدوارم این موضوع حل می‌شود و بنا نیست از حقوق فرهنگیان پولی کسر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت آموزش و پرورش در تمام دوره ها رفع مشکلات معیشتی و افزایش حقوق فرهنگیان را در نظر داشته و در تلاش بوده تا گام های موثری برای این قشر بردارد.

افزایش سالانه حقوق فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان و کاهش بدیهی های سالانه این وزارت خانه از جمله مواردی است که برای بهبود معیشت فرهنگیان مطرح شده بود اما می توان گفت این موارد، راهکارهایی هستند که از سال های گذشته هر کدام به نوعی نافرجام مانده است.

دغدغه بهبود معیشت فرهنگیان امسال در وهله اول با افزایش ۶۵ درصدی حقوق معلمان کلید خورد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین روزهای خرداد ماه امسال ضمن ارایه گزارشی از مسایل آموزشی و مشکلات معیشتی معلمان گفت: برای اصلاح معیشت معلمان به عنوان یک اولویت و ضرورت مهم، در فاصله بهمن ۹۸ تا خرداد ۹۹، بیش از ۶۵ درصد به حقوق آنها افزوده شده است.

وی افزود: همچنین در سال ۹۸ کمترین میزان بدهی حدود سه دهم درصد بدهی آموزش و پرورش به سال بعد منتقل شد تا فرهنگیان با آرامش خاطر بیشتر به کار خود ادامه دهند.

حق التدریس معلمان شاغل همین روزها به حسابشان واریز خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حق التدریس معلمان شاغل هم اظهار داشت: تخصیص اعتبارات هفته گذشته از سازمان برنامه انجام شد و خزانه متعهد بود، پرداخت کند که به یارانه معیشتی برخورد کردند و گفتند بعد از پرداخت یارانه معیشتی این مبالغ از طریق خزانه به ما پرداخت می‌شود و مشمولان مطمئن باشند که همین روزها به حسابشان واریز می شود.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین برنامه از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول برگزار مَی شود امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *