lavazem khanegi

سایت معرفی گارانتی های معتبر لوازم خانگی

تصویر روز: در ماه‌های گذشته ارسال پیامک‌های با سرشماره‌های رند و پنج رقمی مشابه با سامانه‌های شرکت‌های بزرگ و معتبر، همچنین تماس افراد برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری، تمدید ضمانت‌نامه‌ها و غیره به نمایندگی از برندها، به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایرنا، این شرکت‌ها که کارت شناسایی به نام شرکت‌ها و برندهای معتبر برای نمایندگان خود چاپ کرده و حتی نام و شماره تماس‌هایشان بالاتر از شرکت‌های اصلی در یک جست‌وجوی ساده اینترنتی دیده می‌شود، به سوء استفاده از مشتریان پرداخته و مشکلات عدیده‌ای از جمله فروختن اجناس و قطعات تقلبی و غیر اصلی و ارائه خدمات نامناسب به وجود می‌آورند که در بسیاری موارد منجر به خرابی لوازم‌خانگی یا صوتی و تصویری منازل افراد شده است. لوازمی که در ماه‌های گذشته متاثر از موضوع تحریم‌ها و دیگر مشکلات، افزایش قیمت‌های بالایی را تجربه کرده و خرید آنها برای بسیاری از اقشار دور از دسترس شده است.

وام 100 میلیونی لوازم خانگی

در این زمینه، “سید وحید نجفی” نائب رئیس انجمن صنفی کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم خانگی و صوتی و تصویری ایران افزود: در دو سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و وضعیت خاص بازار، تغییر شرایط و قوانین و وضعیت نمایندگی‌ها، خلاهایی به وجود آمد که سبب شد تا برخی افراد سودجو با فرصت‌طلبی، مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

وی بیان‌داشت: از جمله این مشکلات، ساخت محصولات مشابه محصولات اصلی، نصب برند بر روی آنها و عرضه در بازار، افزایش کالاهای قاچاق و نامعتبر در بازار با کارت گارانتی‌های ساختگی، ناشناخته و جعلی و حضور شرکت‌ها و افرادی در حوزه خدمات پس از فروش که خود را در قالب نمایندگی شرکت های معتبر و اصلی جا می زدند است.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: یکی از راهکارهای اصلی مقابله با این سودجویی‌ها این است که مصرف‌کنندگان باید آگاه بوده و هوشمندانه عمل کنند، به‌طوری که به هر کس اعتماد نکرده و فقط به افراد و شرکت‌های معتبر که اعتبارشان را طی سالیان متمادی فعالیت به دست آورده‌اند، اطمینان کنند.

وی ادامه‌داد: مشتریان و مصرف‌کنندگان باید با پرهیز از اعتماد به فروشندگان ناشناخته و سایت‌های ناشناس، از فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، فاکتور رسمی و معتبر دریافت کنند، این تفکر که اگر فاکتور نگیرند مبلغی به عنوان ارزش افزوده پرداخت نمی‌کنند، غلط است و با توجیهات این‌چنینی ممکن است دستگاه‌های تقلبی و غیر اصلی به آنان فروخته شود.

نجفی از راه‌اندازی سامانه “ایران جی اس” خبر داد که در آن، برندهای معتبر و گارانتی‌های اصلی تحت نظارت و کنترل مستمر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شده است.

وی با اشاره به وجود شناسه رهگیری روی کالاها، تاکید کرد: این شناسه، کالاها و محصولات رسمی، معتبر و دارای اصالت را از اجناس قاچاق متمایز می‌کند که در سامانه ایران جی اس نیز به آن پرداخته شده است.

نجفی تاکید کرد: سامان دادن به بازار لوازم خانگی و صوتی تصویری و جمع آوری کالاهای قاچاق، نامعتبر و غیر اصلی سه مولفه دارد که باید هم‌زمان عمل کنند تا مصرف‌کنندگان با آرامش خاطر به محصولات و خدمات مورد نیاز خود برسند.

نائب رئیس انجمن کارفرمایی صنفی خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری ایران افزود: مولفه نخست این است که مردم و مصرف‌کنندگان باید با هوشیاری و برخورداری از آگاهی لازم از حقوق خود، به هر کس اطمینان نکنند و اطلاعات و خدمات را از شرکت‌ها و برندهای معتبر دریافت کنند.

وی گفت: مولفه دوم، تلاش و فعالیتی است که باید شرکت‌های رسمی مجاز و قانونی انجام دهند، به‌طوری که با ارائه خدمات متمایز و با اطلاع‌رسانی مداوم از طریق سایت‌ها و مرکز تماس‌های خود و همچنین ارائه خدمات برتر، مشتریان را مجاب کنند تا همواره به آنها مراجعه و از خدماتشان استفاده کنند.

نجفی ادامه‌داد: انتظار می‌رود سازمان‌های نظارتی ذی‌ربط نیز برخوردهای قاطع‌تری با شرکت‌های غیرمجاز داشته باشند که این مهم، تضمین‌کننده فعالیت‌های دو مورد قبلی و شرط لازم برای سر و سامان دادن به این مشکلات است.

وی یادآور شد: سازمان نظارتی، شرکت‌های قانونی و معتبر را می‌شناسند و نظارت شدیدی نیز بر آنها دارند، همچنین فهرستی از مراکز غیرمجاز در اختیار دارند که انتظار می‌رود برخورد قاطع‌تری با آنها انجام شود.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در یکی دو روز گذشته، برخوردهای قاطعی با چند مورد از این مراکز غیرمجاز که به صورت گسترده و باندی به فروش محصولات تقلبی و ارائه خدمات پس از فروش می‌پرداختند، انجام شده که به‌زودی اخبار و اطلاعات مربوطه از طریق مراجع ذی‌ربط انتشار خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، پارسال بیش از ۹ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی کوچک و بزرگ در کشور تولید شد و به گفته مسوولان وزارت صنعت، هدف‌گذاری امسال رساندن این رقم به ۱۲ میلیون دستگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *