bank.3

افتتاح ۶۰ طرح تولیدی و زیرساختی در مناطق آزاد

تصویر روز: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از بهره برداری از ۶۰ طرح تولیدی، صنعتی، تجاری و زیرساختی در این مناطق خبر داد.

به گزارش تصویر روز مرتضی بانک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این طرح‌ها فردا و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در مناطق آزاد قشم و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان، کاوه و سلفچگان با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی و ۲۶۰ میلیون دلار و ۱۳ میلیون یورویی و ایجاد اشتغال برای ۳۲۲۳ نفر افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در دو منطقه آزاد و ۴ منطقه ویژه اقتصادی افتتاح می‌شود، به طرح‌های منطقه آزاد قشم اشاره کرد و افزود: بهره برداری از پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه قیر در این پالایشگاه و ۲۷ طرح اقتصادی و زیربنایی دیگر با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی از منابع داخلی سازمان منطقه، فردا به بهره برداری می‌رسد.

آقای بانک همچنین به سرمایه گذاری بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومانی به همراه ۲۴۰ میلیون دلار بخش خصوصی در این منطقه اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها در قشم، برای حدود ۲۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی به بهره بردار از طرح‌های منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: از طریق بهره برداری از ۴ پروژه ساخت اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین به همراه زیرساخت‌های پسکرانه و ۱۴ طرح صنعتی و تجاری، با سرمایه گذاری ۸۱۸ میلیارد تومانی، برای حدود ۴۷۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

معاون رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به طرح‌های در شرف بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و افزود: تولید کمپرسور‌های مربوط به پالایشگاه ها، یکی از طرح‌های مهم این منطقه است که فردا به بهره برداری می‌رسد.

آقای بانک گفت: طرح‌های منطقه ویژه انرژی پارس با سرمایه گذاری ۵ میلیون یورو و ۳۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی داخلی انجام می‌شود.

وی همچنین از افتتاح پترو دوار کیش و ۲ طرح صنعتی و خدماتی با اشتغالزایی ۱۳۳ نفری است در این منطقه خبر داد.

بانک طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی کاوه را از دیگر طرح‌های مورد افتتاح فردا با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور ذکر کرد و افزود: با افتتاح ۳ طرح زیرساخت لجستیکی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیارد تومانی، برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز ۴ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری ۶۲ میلیارد تومان و ۵.۵ میلیون یورو، در مجموع برای بیش از ۱۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین به پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره کرد و افزود: در این منطقه با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی و ۲ و نیم میلیون یورویی بخش خصوصی، ۳ پروژه تولیدی و صنعتی آماده بهره برداری است که برای بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی بهمراه دارد.

وی با بیان اینکه مجموع طرح‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی به بهره برداری می‌رسد ۱۵ طرح است گفت: ۲۷ طرح نیز در منطقه آزاد قشم و ۱۸ طرح نیز در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد.

آقای بانک یادآور شد: در دور اول این افتتاح‌ها در ۲۰ شهریور امسال، ما ۵۸ طرح بزرگ سرمایه گذاری را با ارزش سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد تومان و ۴۳۸ میلیون یورو با اشتغالزایی ۴۴۰۰ نفر به بهره برداری رساندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *