qeshm.1

بهره برداری از ۲۷ طرح در قشم

تصویر روز: با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس۲۷ طرح در قشم با اشتغال زایی برای بیش از ۲هزار نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از این طرح هاگفت: در اجرای این طرح‌ها مشارکت ۹۸ درصدی بخش خصوصی و دو درصدی منطقه آزاد قشم، بسیار مهم است.
دکتر حسن روحانی افزود: اساس اقتصاد کشور فعال شدن بخش خصوصی است و دولت باید تسهیل و حمایت کننده باشد.
وی گفت: باید بتوانیم در سرمایه گذاری‌ها شرایط فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کنیم.
رئیس جمهور گفت: اینکه در سایه این بهره برداری‌ها بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر مشغول بکار می‌شوند بسیار خوشحال کننده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های انرژی، شیلاتی، عمرانی، نفت و گردشگری است.
حمید رضا مومنی افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲۴۰ میلیون دلار و ۱۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال دو هزار و 238 نفر فراهم شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پالایشگاه نفت خام سنگین برای تولید انواع قیر و نفت سبک، با سرمایه‌گذاری ۱۶۴ میلیون دلار، و گنجایش ذخیره سازی روزانه ۳۵ هزار بشکه از مهمترین این طرح‌ها است.
وی گفت دو درصد سرمایه گذاری ارزی سهم سازمان مناطق آزاد و بقیه سهم بخش خصوصی است و در بخش ریالی نیز سهم این سازمان ۹ درصد و بقیه سهم بخش خصوصی است.
حمیدرضا مومنی افزود: در زمینه پرورش آبزیان و فرآوری محصولات شیلاتی نیز امروز هشت طرح به بهره برداری رسید.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۱۲ هزار تن میگو و ماهی به تولیدات کشور افزوده می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سه طرح در بخش‌های خدماتی، بهداشتی و غذایی هم به بهره برداری رسید.
مومنی افزود: این طرح‌ها شامل سردخانه با ظرفیت ذخیره‌سازی۲۱ هزار تُن محصول، کارخانه فراوری تولید ماهی خشک و خوراک آبزیان با ظرفیت سالانه هزار و ۵۰۰ تُن و کارخانه تولید ماسک است.
وی گفت: بهره برداری از مرکز آموزش دریانوردی، باغ گردشگری صفا آباد با ظرفیت ۵۴ تخت، برج مسکونی ماتیا، مجتمع تاپ آیلند، ۴۰ واحد ویلایی و ساخت سایت ۲۳ هکتاری مسکونی از دیگر طرح‌هایی است که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *