laregani.3

تهاتر اموال ایران در کره جنوبی با کالاهای ضروری

تصویر روز: عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از ضعف وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی اقتصادی، گفت: اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی باید بازگردانده و یا با کالاهای ضروری تهاتر شود.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با مهر با اشاره به ۷ میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی، اظهار داشت: علیرغم اینکه در وزارت امور خارجه یک معاونت اقتصادی تشکیل شد اما متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما به ویژه در زمینه اقتصادی بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی بیان کرد: قرار بر این بود که یک رایزن اقتصادی در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور مشغول به کار شود و ضمن معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها، ارتباط با سرمایه‌گذاران و بازرگانان آن کشورها را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه عملکرد وزارت امور خارجه در این زمینه بسیار ضعیف بوده است و به عبارت بهتر می‌توان گفت که وزارت امور خارجه در زمینه اقتصادی عملکرد قابل قبولی نداشته است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دیپلماسی اقتصادی ما قوی بود، یا می‌توانستیم اموال و دارایی‌های بلوکه شده خود از کره جنوبی را برگردانیم و یا آنکه می‌توانستیم این هفت میلیارد دلار را با انواع کالا و نیازهای ضروری کشور که مجبور به واردات آن هستیم، تهاتر کنیم.

موسوی لارگانی تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید بیش از پیش به دیپلماسی اقتصادی توجه داشته باشد و ما بارها این موضوع را در جلسات کمیسیون‌ها و همچنین صحن علنی مجلس از وزیر امور خارجه و مسئولان این وزارتخانه مطالبه کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *