IMG13553631

حمایت مجلس از توسعه همه جانبه هرمزگان

تصویر روز: عضو کمسیون اقتصادی مجلس گفت: برای ایفای نقش در توسعه همه جانبه هرمزگان و شکوفایی ظرفیت‌های آشکار و نهان این استان آمادگی داریم.

به گزارش فارس، عفت شریعتی‌کو‌ه‌بنانی در دیدار با امام جمعه قشم اظهار داشت: گام دوم انقلاب، حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: قرارگیری هر فرد در مسیر تکمیل سیر تکاملی خود، توجه ویژه به آرمان‌های شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از مولفه‌های این گام به شمار می‌رود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان و عضو کمسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ایران اسلامی امروزه مقتدرترین کشور در جهان اسلام است و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی وظیفه‌ای همگانی قلمداد می‌شود.

شریعتی ادامه داد: جهان در سالروز شهادت سردار سلیمانی شاهد ذلت و خفت ترامپ در کنار گذاشته شدن از صحنه سیاسی آمریکا است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور با سلایق جمعیتی گوناگون است که باید همراهی و همدلی ملی را در آن همواره مد نظر قرار داد.

شریعتی با بیان اینکه دشمن با اختلاف افکنی در پی مصادره ذخایر نهفته و بارز جهان اسلام است، اضافه کرد: تمدن‌های جهان گذشته و امروز از خاورمیانه گذر دارد و بنابر اذعان اندیشمندان غربی جهان از خاورمیانه و خاورمیانه از ایران به ثبات می‌رسد.

وی ائمه جمعه شهرستان‌ها و نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها همواره بر وحدت تاکید کرده و هرمزگان و قشم شاهد شکل‌گیری وحدت اسلام به عنوان یکی از اصول مورد تاکید رهبری هستیم.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با محوریت ائمه جمعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، تشکل‌ها، اقتصادی، سیاسی و سایر حوزه‌ها می‌تواند خوراک فکری و کاری نمایندگان مردم در مجلس را فراهم آورد که تجربه شخصی ما از اثربخشی آن حکایت دارد.

شریعتی ابراز داشت: نمایندگان مردم در خانه ملت فارغ از حوزه بندی انتخاباتی خود را نماینده تمام ملت ایران می‌دانند و برای ایفای نقش در توسعه همه جانبه هرمزگان و شکوفایی ظرفیت‌های آن آمادگی داریم.

دوگانگی مدیریتی جزیره قشم باید گره‌گشایی شود

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم نیز در این نشست اظهار داشت: وحدت از مباحث اساسی و مبنای هرگونه اقدام در جزیره قشم است.

وی افزود: علمای بصیر شیعه و سنیی قشم به هیچ وجه اجازه تفرقه‌افکنی در این جزیره را به احدی نخواهند داد.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: دوگانگی مدیریتی حاکم بر جزیره قشم مردم را با مشکلاتی مواجه ساخته که انتظار است با تجدید نظر در قوانین مربوطه این معضل برطرف شود.
دکتر تارم ادامه داد: وجود مجلسی انقلابی موجب ارتقای سطح امید در جامعه است و انتظار می‌رود بودجه‌ای بر اساس اصول اقتصادی مقاومتی و مطالبات رهبری در آن به تصویب برسد.
وی با اشاره به عینیت یافتن نقش نظارتی مجلس در دوره یازدهم، اضافه کرد: این مهم باعث دلگرمی مردم به نظام و انقلاب شده است.
قشم، پیشانی جمهوری اسلامی ایران است
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم نیز اظهار داشت: جزیره قشم بواسطه تنوع بالای تفکرات، اقوام و گرایش‌ها دارای شرایط بسیار حساس و پیچیده می‌باشد.
مرتضی شیخ‌زاده ادامه داد: 25 تا 30 هزار نفر از جمعیت این جزیره را اقوام مختلف تشکیل می‌دهند و موقعیت استراتژیک قشم آن را به پیشانی جمهوری اسلامی ایران بدل کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *