996484 166

دریافت خسارت از کشتی کره‌ای

تصویر روز: دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به جمهوری اسلامی ایران گفت: تا کنون امروز اقدام مناسبی از سوی کشور کره جنوبی انجام نشده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از صداوسیما ؛ دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر یک روزه خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت: این کشتی در حوزه محیط زیست دریایی خسارتهایی به آبهای کشورمان وارد کرده است که باید این خسارتها را بپردازد.

مسعود پل مه با اشاره به آخرین وضع کشتی توقیف شده کره ای افزود: این شناور با ملیت کشور کره جنوبی از بندرهای عربستان سعودی عازم امارات عربی متحده بود و در طول مسیر به علت توجه نکردن به کنوانسیون های زیست محیطی بین المللی، آبهای سرزمینی بین المللی کشور ما را آلوده کرد.

وی گفت: سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان مجری بین المللی سازمان IMO وظیفه پیگیری این موضوع را دارد و تا رفع خسارت کامل، اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این مسئله هیچ ارتباطی به مناسبت های سیاسی کشورمان ندارد افزود: این صرفاً یک موضوع اقتصادی و زیست محیطی است و تمام اشخاصی که در حوزه دریا فعالیت می‌کنند، باید کنوانسیون های مرتبط را رعایت کنند.

مسعود پِل مه گفت: در چنین مواردی با اقدامات قضایی برای تامین خسارتهایی که به محیط زیست دریایی کشورمان وارد شده مسیر قانونی این مسئله طی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *