barf.1

یخبندان و سرما در مازندران

تصویر روز: با توجه به استقرار یخبندان و سرما تا اواسط هفته آینده، باغداران مازندرانی نسبت به برداشت مرکبات خود اقدام کنند.

به گزارش صدا و سیمای مرکز مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به ابری و مه آلودگی آسمان امروز در استان و نیز احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات و دامنه‌های مازندران در این مدت گفت: فردا دوشنبه ۲۹ دی، شاهد جنوبی شدن دوباره جریانات هوا همراه با افزایش دما و نیز وزش باد گرم در دامنه‌های استان خواهیم بود.

غلامپور افزود: از سه شنبه ۳۰ دی، با نفوذ جریانات شمالی و ابرناکی آسمان مازندران، به تدریج بارندگی پراکنده از غرب استان آغاز و تا شب به مناطق مرکزی و شرقی رسیده که از چهارشنبه این هفته اول بهمن، با استقرار جریانات شمالی علاوه بر کاهش دما، بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و در دامنه‌ها و ارتفاعات برف را به همراه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: پنجشنبه دوم بهمن، با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی، کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد با توجه به ریزش هوای سرد، بارش‌ها در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به صورت مخلوط برف و باران است.
غلامپور افزود: به پارش پراکنده و نیز کاهش تدریجی ناپایداری‌ها و ابرناکی از جمعه سوم بهمن اشاره کرد و افزود:، اما با توجه به ماندگاری هوای سرد تا اواسط آینده، کاهش محسوس دمای شبانه، یخبندان و سرما در مازندران پدیده غالب بوده، بنابراین باغداران استان نسبت به برداشت مرکبات خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه دریای خزر تا دو روز آینده با موج کوتاه همراه بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است تصریح کرد: پل سفید با بیشینه دمای ۱۹ (دیروز) و بلده نور با کمینه دمای ۶ (صبح امروز) به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان گزارش شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *