tabesh

کاهش قیمت مرغ تا ۲۴ ساعت آینده

تصویر روز: رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن برشمردن دلایل افزایش قیمت مرغ از روز شنبه (۴ بهمن) وعده داد که تا ۲۴ ساعت آینده قیمت مرغ دوباره به نرخ مصوب، یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باز گردد.

به گزارش صداوسیما عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ زنده در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: علت عمده آن عرضه نشدن مرغ بود که این موضوع روز گذشته، حضوری در میدان بهمن تهران بررسی شد.

وی افزود: علت دیگر بارندگی‌های اخیر و همچنین جمع آوری مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بود که بر اساس توافق‌های اخیر، این شرکت، دیگر مرغی برای ذخایر جمع‌آوری نمی‌کند تا قیمت متعادل شود و به نرخ مصوب برسد.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد اگر در ۲۴ ساعت آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب برنگردد، شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به توزیع مرغ در بین مصرف کنندگان اقدام می‌کند تا عرضه به اندازه تقاضا برسد.

وی افزود: برنامه ریزی ما ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی برای ایام پایان سال است و از طرف دیگر معاونان وزارت جهاد کشاورزی صراحتاً اعلام کردند ۱۰۰ درصد نهاده را به تولیدکنندگان تحویل می‌دهند؛ پس به لحاظ تامین مشکلی وجود ندارد.

به گفته رئیس سازمان حمایت، علت افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر از سوی تولیدکنندگان، مشکلات حمل و نقل و بارندگی عنوان شده است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که این دلایل درست باشد و در ۲۴ ساعت آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب برگردد.

تابش در پاسخ به انتقادات درباره وضع نظارت بر بازار نیز گفت: حلقه اول نظارت، تامین است و اگر به اندازه کافی بازار تامین نباشد، در حلقه آخر با مشکل مواجه خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *