mombini

ممبینی: بسیج اصناف خوش درخشید

تصویر روز: رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: سازمان بسیج اصناف کشور در پی شیوع ویروس کرونا اقدامات و خدمات بسیار خوبی برای کمک به مردم، اصناف و تولیدکندگان انجام داده که تولید، توزیع و تامین ماسک درکارگاه های صنفی و جهادی از برجسته ترین این اقدامات است.
به گزارش تصویر روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف؛سعید ممبینی  در حاشیه نشستی که به منظور بررسی رای دیوان عدالت اداری به دعوت بسیج اصناف کشور در این سازمان برگزار شدگفت: بحمدالله در این دوره هیئت مدیره اتاق اصناف ایران تعامل و همکاری بسیار خوبی را با بسیج اصناف کشور داشته است و امروز شاهد هستیم که بسیج تخصصی در اتاق اصناف ایران تشکیل شده است .

در ادامه این همکاری ها جلسات و نشست های خوبی به صورت گردشی داریم که این جلسات هم در اتاق اصناف ایران و هم در بسیج اصناف برگزار می شود .

ما معتقدیم بخش زیادی از بدنه مردم با جامعه اصناف و بازار در ارتباط هستند و خوشبختانه این ارتباط و تعامل بسیار کارگشاست که مشابه این کار در اتاق های اصناف استان ها و شهرستان ها نیز انجام می شود.

ممبینی گفت: نشست ها برای بررسی موضوعات روز اصناف و بازار وپیدا کردن بهترین راهکار برای مشکلات و امور اصناف و شکوفایی در اقدامات سازنده اصناف است که ثمرات خوبی در پی داشته است.

رای دیوان عدالت اداری را پیگیری می کنیم

رییس اتاق اصناف ایران افزود: یکی از موضوعاتی که اخیرا دغدغه ای برای صنوف عزیزو تشکل های صنفی ایجاد کرده است انتشار رای دیوان عدالت اداری است، اگرچه این رای به صورت رسمی به ما اعلام نشده است امابا توجه به اهمیت موضوع در جلسه امروز به دعوت بسیج اصناف کشور با حضور اعضا ابعاد مختلف آن بررسی وتبادل نظرشد وبه دنبال این هستیم به بهترین شکل ممکن با این موضوع مواجهه شویم تا کمترین آسیب به جامعه ،اصناف وتشکل های صنفی وارد شود.

انتخاب فرد مورد وثوق اصناف در اتحادیه

ما معتقد هستیم اصناف به عنوان تشکل های مدنی جامعه از آزادی انتخاب برخوردار باشد و می تواند درهرصنفی نماینده مورد وثوق خود را انتخاب کنند و مواردی که در قانون به عنوان موانع از آن یاد می شود را با همکاری وتعامل برطرف کنیم.

عملکرد اتاق اصناف در پی شیوع ویروس کرونا

سعید ممبینی در رابطه با اپیدمی ویروس کرونا وآسیب هایی که اصناف دیده اند گفت :عملا از اسفند سال98 که موضوع کرونا تمام دنیارا نه فقط از منظر اقتصادی بلکه از منظر اجتماعی تحت تاثیر قرارداد، اصناف و بازاریان هم بی تاثیر از این موضوع نبودند. امروز که یک سال از انتشار این ویروس در کشور گذشته است با توجه همه خسارت ها اصناف کارنامه قابل قبولی بدست آوردند، به هرحال امروز مردم در فرهنگ مصرفسشان تغییراتی ایجاد شده است که این هم به اصناف برمی گردد.

و در شرایطی که لازم بود واحدهای صنفی تعطیل شوند همه تعطیل کردند.اگر به گذشته برگردیم در مسئله سیل نمونه همکاری و تعامل بین تشکل های صنفی و بسیج اصناف موفقیت های خوبی را رقم زد که نتایج آن برای زندگی و معیشت مردم بود.

ممبینی افزود:متاسفانه شاهد کمک های دولت به شکل بسیار محدود و حتی بی اثربودیم با این حال این همکاری ادامه داشته است .

رییس اتاق اصناف ایران گفت: نوع دیگر همکاری در موضوع کرونا در تولید ماسک بود که این اتفاق با محوریت بسیج رقم خورد وبسیج اصناف توانستند کارنامه قابل قبولی از خود به جای بگذارند و با این همکاری توانستیم تامین کننده بخش قابل توجهی از نیاز جامعه به ماسک باشیم . البته صرفا به تولید ماسک بسنده نشد بلکه بسیج اصناف به شیوه تخصصی تولید هم ورود کرد و در هفته های گذشته با همت سازمان بسیج اصناف و تولید کنندها انحصار تولید پارچه ملت بلون شکسته شد و پارچه ملت بلون با کیفیت بسیار بالا تولید شد.

وی اظهارداشت: از تولید کنندگان ماسک هم تشکر میکینم در این شرایط اقتصادی بعضا خط تولید خود را به تولید ماسک تغییر دادند و به مردم شریف ایران خدمت بزرگی کردند.

ادامه اشتغال واحدهای آسیب دیده از کرونا

رییس اتاق اصناف ایران در ادامه اظهارداشت: ما از ابتدای وقوع کرونا براوردی از خسارت واحدهای صنفی داشتیم یکی از بعد اشتغال بود و دیگری از بعد آسیب اقتصادی که به خود واحدهای صنفی برمی خورد .

ما در نظر داشتیم در این شرایط اشتغال رادر واحد های صنفی حفظ کنیم به همین منظور بسته پیشنهادی را به دولت ارائه کردیم و خواستارآن شدیم که دولت در تامین بخشی از هزینه های حفظ اشتغال کمک کند.پیشنهاد ما این بود دولت سهم کارفرما را برای بیمه تقبل کند که بتوانند اشتغال را حفظ کند.

ممبینی گفت: متاسفانه به جز شیوع کرونا تحریم های ظالمانه باعث شد ارزش پول ملی هم کاهش پیدا کند و ما درخواست کردیم دولت تسهیلاتی برای اصناف قائل شود. متاسفانه شرایط اعطای تسهیلات بسیار پیچیده و دست و پاگیربود که میزان سود ها بالا بود و خیلی استقبال از این تسهیلات صورت نگرفت.

مالیات اصناف در دوران کرونا

رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در موضوع مالیات معتقدیم که اصناف از بعد مالیات در سال 1399 باید معاف شونداما نظری که سازمان امور مالیاتی برحسب مصو.بات ستاد کرونا تشخیص داده است استمهال در خصوص دیون مالیاتی بود و با توجه به جلساتی که با سازمان امور مالیاتی داریم امیدواریم که درپایان سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مالیات برای اصناف باشیم .در همین حال نیز با مجلس در حال مذاکره هستیم که بتوانیم در بودجه سال 1400از برخی از کمک ها در قالب بودجه برای کمک به اصناف و انجمن های صنفی استفاده کنیم.

برنامه هفتم توسعه

رییس اتاق اصناف ایران در پایان اظهارداشت:در موضوع برنامه هفتم توسعه خوشبختانه اخیرا ارتباطات خوبی که ما با مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم پیشنهادات خوبی از سوی دبیرخانه مشترک بخش خصوصی که شامل اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون است در آنجا مطرح شد و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه ای به بخش خصوصی با محوریت ااصناف و بازار داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *