vaezei.4

واکسن روسی ۲۲ بهمن به تهران می‌رسد

تصویر روز: رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: مقدمات قرارداد خرید واکسن روسی هم فراهم شده است و امیدواریم امروز و فردا این قرار داد امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.

به گزارش مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا قرار است ما در زمینه واردات واکسن مذاکراتی داشته باشیم؟، اظهار کرد: بیشتر از دو ماه است که با روس‌ها درخصوص واکسنی که تولید کردند در حال مذاکره هستیم. با چینی‌ها و هندی‌ها هم مذاکره می‌کنیم. خوشبختانه شدت مذاکراتمان با روس‌ها بیشتر شده است و حتی در یک ماه گذشته تمام اسنادی که داشتند را برای ما فرستادند و گروه علمی ما تمام این اسناد را بررسی کرده است و نتیجه اش این شد که واکسن روسی تائید شد و دیشب این تائیدیه را برای روس‌ها فرستادیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مقدمات قرارداد خرید واکسن روسی هم فراهم شده است و امیدواریم امروز و فردا این قرار داد امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.

واعظی گفت: البته سیاست جدی ما این است که از تولید واکسن‌های داخلی حمایت جدی شود و این اولویت ماست. ما هم از واکسن برکت، هم واکسن رازی و هم از واکسن پاستور حمایت می‌کنیم اما به هرحال نمی‌توانیم مردم را تا اواخر بهار سال آینده منتظر نگه داریم. بنابراین از الان تا اواخر بهار یک قرار داد با کواکس بستیم و از طرف دیگر با سه کشور چین و روسیه و هند هم قرارداد می‌بندیم.

وی تاکید کرد: مقدمات قرارداد با روسیه از قرار داد چین و هند جلوتر است و تلاش می‌کنیم که کواکس محموله خود را زودتر به ما بدهد. قرار است دو میلیون دوز واکسن روسی بخریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *