rohani.4

گرانی اجناس رنج بزرگ مردم است

تصویر روز: رئیس جمهور گفت: مردم رنج فراوانی برای تهیه مایحتاج خود متحمل می‌شوند و این که امروز قیمت اجناس از حالت تعادل خارج شده، رنجی بزرگ برای مردم است.

به گزارش صدا و سیما، آقای روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی افزود: سه سال ما را در یک جنگ بی نظیر قرار دادند منابع مالی ما را سد و قفل کردند و نفت و میعانات گازی را نتوانستیم صادر کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در دیگر موارد صادرات نیز برای ما مشکلات زیادی ایجاد کردند، اما علیرغم سختی‌ها در ۱۰ ماه امسال ۳۰ میلیارد دلار واردات و ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که این رقمی حدود ۶۰ میلیارد دلار است.

آقای روحانی گفت: البته رقم صادرات و واردات غیرنفتی باید بیشتر از این ارقام می‌بود، اما علاوه بر تحریم‌ها سال سختی را به خاطر شیوع کرونا پشت سر می‌گذاریم و امیدواریم در این دو ماه پایانی سال جبران شود.

وی تاکید کرد: ملت ما در برابر فشار، توطئه و ویروس سر خم نکردند و ایستادگی و مقاومت از خود نشان دادند و امیدوارم این وحدت و یکپارچگی باقی بماند.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح‌های کشاورزی گفت: در دوران شیوع کرونا کشور‌هایی بودند که به علت این بیماری مواد غذایی صادر نکردند و اگر ما در گندم و برنج خودکفا نبودیم با مسائل زیادی مواجه می‌شدیم.

آقای روحانی افزود: حتی در زمینه تامین شکر و روغن نیز تلاش کردیم در شرایط مناسبی قرار بگیریم گرچه مردم در این مدت رنج بیشتری تحمل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *