bazar.3

تعطیلی برخی اصناف و ادارات در اسفند

تصویر روز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران: برای ماه اسفند پیشنهاد می‌کنیم فعالیت برخی اصناف و سازمان‌های اداری تعطیل و به بعد از تعطیلات سال نو موکول شود.

به گزارش صدا و سیما؛ محسن هاشمی در پایان دویست و هفتادمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران گفت: امروز قبل شروع صحن علنی شورا جلسه هم اندیشی با حضور شهردار و برخی معاونان وی داشتیم و موضوع این جلسه هم بحث تذکرات اعضای شورا بود.
هاشمی افزود: بر اساس آمار ارائه شده تاکنون اعضای شورای شهر ۸۳۳ تذکر به شهرداری و ادارات و سازمان‌های کشوری دادند که حدود ۷۰۰ تذکر مربوط به شهرداری بوده است. همچنین در این جلسه آماری ارائه شد که به چه تعداد تذکر پاسخ داده شده و چه تعداد پاسخ داده نشده و میزان رضایت اعضا نسبت به پاسخ تذکرات چگونه بوده است که البته اعضای شورا در مجموع از پاسخ‌ها رضایت داشتند البته ۵۰ تذکر هنوز پاسخ داده نشده است که قرار شد این‌ها پاسخ داده شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین افزود: پیشنهادی نیز در این زمینه ارائه شد که از این به بعد پیگیری تذکر اعضای شورا در رسانه‌ها اعلام شود که آیا این تذکر درست بوده یا نه و اگر درست بوده آیا موضوع مرتفع شده یا نه؟
از این منظر مردم در جریان این امر قرار می‌گیرند و لذا روابط عمومی شورا و شهرداری باید بعد از این نسبت به تذکرات اعضا حساسیت بیشتری به خرج دهند.
محسن هاشمی در ادامه سخنان خود افزود: در جلسه امروز شورا نیز تعداد زیادی دستور مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تصویب یک فوریت طرح جامع پسماند، ساماندهی فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و نوآور که در شهر فعالیت می‌کنند، انتخاب نمایندگان شورا در سازمان نوسازی و تصویب لایه گردشگری در بازنگری دوباره طرح تفصیلی اشاره کرد.
محسن هاشمی همچنین افزود: موضوع مورد بررسی دیگر مربوط به بحث واگذاری مراکز بهاران بود که در این زمینه اختلافاتی بین سازمان بهزیستی، استانداری و شهرداری ایجاد شده بود چرا که مواردی وجود دارد که این مراکز بعضا خوب مدیریت نمی‌شود یا با واگذاری آن‌ها از اهداف اولیه تاسیس این مراکز فاصله گرفته شده است.
محسن هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهادی مبنی بر تعطیلی فعالیت برخی اصناف یا ادارات برای کاهش بار ترافیکی آخر سال مطرح کرد و گفت: در اسفند ماه معمولا به دلیل خرید‌های آخر سال ترافیک شدید داریم در نتیجه باید فکری اساسی در این مورد شود و ما در جلسه ستاد کرونای تهران حتما این موضوع را مطرح می‌کنیم.
وی افزود: پیشنهادی که از سوی من مطرح شده این است که در شرایط کنونی، که شیوع کرونا مشکل ساز شده است برخی فعالیت اصناف و برخی سازمان‌های اداری تعطیل شوند و فعالیت خود را به بعد از تعطیلات سال نو موکول کنند تا اینگونه به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند.
محسن هاشمی همچنین در خصوص پیگیری اجرای مصوبات و ارایه لایحه از سوی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه تشکیلاتی در شورا داریم که این موارد را پایش می‌کند و شهرداری با جدیت بیشتری نظر اعضای شورا را پیگیری می‌کند و در مجموع ارتباط شهرداری و شورا در خصوص لوایح و طرح‌ها بسیار خوب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *