افتتاح یک مرکز جراحی در بوشهر

تصویر روز: مرکز جراحی درمانگاه ایثار بوشهر با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیر مرکز جراحی درمانگاه ایثار گفت: این مرکز شامل سه اتاق عمل جراحی و ۱۰ اتاق بستری است و بدون وابستگی به تسهیلات بانکی راه انداری شده است.

دکتر یزدان پناه افزود: در این مرکز برای اولین بار جراحی شبکیه چشم، آب سیاه، جراحی اطفال و جراحی‌های فوق تخصص ارتوپدی انجام می‌شود.

وی گفت: این مرکز ۵۰ نفر کادر درمانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آیین افتتاح این مرکز درمانی گفت: بوشهر می‌تواند هدف گردشگری پزشکی در منطقه خلیج‌فارس باشد و اگر طراحی دانش‌بنیان شود می‌توان با این ظرفیت بالا به این جایگاه دست یافت.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظرفیت استان بوشهر در حوزه درمان و تولید دارو با محور دریاپایه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در بخش سخت‌افزاری و ساخت درمانگاهای تخصصی و عمومی هر چند طرح‌های مهمی اجرا شده ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است.

وی با تاکید بر تدوین نقشه آمایشی در حوزه بهداشت و درمان استان گفت: با تدوین نقشه آمایشی و شناسایی تمامی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی، باید زمینه مشارکت بخش خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه درمان فراهم شود.

آیت الله صفایی بوشهری افزایش تعداد دستگاه‌های دیالیز در استان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌ها، از دیگر استان‌ها برای درمان به بوشهر سفر نه اینکه از این استان به دیگر نقاط مسافرت کنند.

وی از مصوبه ایجاد بیمارستان تخصصی و بین‌المللی قلب در بوشهر خبر داد و گفت: مصوبه بیمارستان تخصصی و بین‌‌المللی قلب بوشهر باید اجرایی، عملیاتی و اعتبارات لازم تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *