unnamed 1

تولید مینی بوس 7 متری در ایران خودرو دیزل

تصویر روز: مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: موتور OM457 با توان ۳۰۰ بخار بر روی اتوبوس‌ و نسخه قوی‌تر آن بر روی کشنده‌های فعلی نصب خواهد شد.

به گزارش تصویر روز جواد توسلی‌مهر افزود: تولید انبوه موتور OM457 با توان ۳۰۰ اسب بخار برای نصب بر روی اتوبوس از آبان امسال در شرکت ایدم آغاز شده و تولید انبوه نسخه ۴۳۰ اسبی آن برای نصب بر روی کشنده‌های فعلی در نیمه نخست سال آینده آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه در طرح‌های توسعه‌ای ایران خودرو دیزل در حوزه قوای محرکه، موتور خودروی ون از 69G4 به ۳TZ ارتقا یافته گفت: این اقدام سبب ارتقای سطح استاندارد آلایندگی شده, ضمن اینکه این محصول با تغییرات جدید و ظرفیت سالانه ۳۰۰ دستگاه، تجاری‌سازی و تولید شده است.
توسلی مهر با اشاره به نیاز بازار به کامیونت‌ با فضای بار بیشتر، افزود: یکی از اقداماتی که در سال جهش تولید محقق شد، اجرای طرح کامیونت آترین با موتور کامینز یورو پنج تولید داخل است که درحال حاضر با ۸۰ درصد پیشرفت، در دست اقدام است.
وی، با بیان اینکه ایران خودرو دیزل اقدام به تولید اولین کشنده داخلی تحت عنوان S۱۹۴۳ کرده، افزود: تاکنون کشنده داخلی در کشور تولید نشده و این نخستین گام برای تولید این نوع محصولات است.
مدیر عامل ایران خودرو دیزل گفت: از امکانات این خودرو می‌توان به مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو ۴ اشاره کرد که در گذشته چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت، اما این امکان را در راستای تامین نیاز بازار به کشنده تک محور با توان و گشتاور بالا و نیز افزایش سهم بازار شرکت ایران خودرو دیزل در بخش کشنده فراهم کرده‌ایم که این طرح نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: کشنده S۲۶۳۰ از دیگر محصولات توسعه یافته شرکت ایران خودرو دیزل است که دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: این محصول هم چنین دارای ویژگی‌هایی از جمله افزایش توان موتور، بهبود شرایط اتاق و تبدیل از حالت تک کابین به دو کابین است که تعداد ۲۰ دستگاه از این کشنده طبق تعهدات ایجاد شده، تا انتهای سال تحویل داده خواهد شد.
توسلی مهر با اشاره به برنامه‌هایی برای بهبود محصولات فعلی ایران خودرو دیزل، به طرح‌های تولید مینی‌بوس آرین شش و هفت متری اشاره کرد و افزود: مینی‌بوس آرین شش متری دارای موتور کامینز و استاندارد آلایندگی یورو پنج است که طبق استاندارد یورو پنج، فیلتر ذرات معلق (DPF) در این محصول حذف شده و این اقدام سبب کاهش هزینه تولید شده است.
وی گفت: رفع مشکلات منتج از نصب فیلتر ذرات معلق (DPF) در خدمات پس از فروش و ارتقای وضع کیفی محصول، از اهداف این طرح به شمار می رود.
توسلی مهر همچنین گفت: از اهداف تولید مینی‌بوس هفت متری که پیش‌بینی می‌شود اقبال زیادی در بازار داشته باشد، می‌توان به گسترش سبد محصولات، افزایش سهم بازار و ارتقای رقابت‌پذیری محصولات اشاره کرد که این محصول قابلیت تولید به صورت دو در و تک در را نیز دارد.
توسلی مهر از رونمایی کشنده جدید ایران خودرو دیزل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کشنده مطابق با استانداردهای روز و بر مبنای پلتفرم داخلی طراحی شده و دارای طراحی جدید و به‌روز اتاق است.

One thought on “تولید مینی بوس 7 متری در ایران خودرو دیزل

  1. عباس فرامرزی پاسخ

    ایامینی بوس های بنزهم درطرح خودرروهای فرسوده قرارمیگیردکه اسقاط کنیم وخوردوجدیدبگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *