bimeh mellat

بیمه ملت حامی جشنواره ملی کاریکاتور

تصویر روز: اولین دوره مسابقه ملی کاریکاتور«کارا» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حمایت شرکت بیمه ملت برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، محور اصلی هنر کاریکاتور، طنز و انتقاد؛ که همواره با واکنش‌های فراوان از سوی افراد یا نهادهایی که مورد سوال و انتقاد قرار گرفته‌اند روبه‌رو می‌شود، بر اهمیت این رویداد می‌افزاید و تصمیم وزارت کار به آغاز چنین حرکتی، نمایانگر پذیرش این خودانتقادی است.
هادی حیدری، دبیر نخستین دوره مسابقه ملی کاریکاتور کارا، درباره روند برگزاری این رویداد گفت: پس از فراهم آمدن مقدمات کار و انتشار فراخوان اولیه در هفته اول دی‌ماه امسال، با استقبال جالب توجه هنرمندان مختلف از سراسر کشور مواجه شدیم. دبیرخانه مسابقه، از ابتدا آثار را طبقه‌بندی و معین کرد که گستره و فراوانی شرکت مخاطبان از شهرهای مختلف کشور، به چه صورتی بوده است. استقبال زیاد مخاطبان در اندازه‌ای بود که به رغم اتمام مهلت ارسال آثار، تا دهم بهمن این زمان تمدید شد.
وی در ادامه با اشاره به حضور تعداد کثیری از هنرمندان این عرصه در بخش رقابتی مسابقه ادامه داد: تعداد 108 هنرمند از سراسر ایران، آثار خود را ارسال کردند و در مجموع ۱۹۶ اثر به دبیرخانه اولین مسابقه ملی کاریکاتور کارآفرینی «کارا» رسیده و ثبت شد که از این آمار، ۶۲ شرکت‌کننده مَرد، و ۴۶ شرکت‌کننده زن بودند.
دبیر نخستین دوره مسابقه ملی کاریکاتور کارا، شرکت هنرمندان با سنین مختلف از حداقل ۱۳ ساله تا حداکثر ۷۷ ساله را از نکته‌های قابل توجه این مسابقه دانست و بیان کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، البرز و خراسان رضوی آمار بیش‌ترین تعداد هنرمند شرکت‌کننده در این رویداد را به ثبت رساندند.
هادی حیدری با اشاره به حضور شرکت بیمه ملت به عنوان حامی مسابقه ملی کاریکاتور کارا افزود: نفس حضور یک مجموعه اقتصادی برای حمایت از شکل‌گیری یک رویداد فرهنگی، عملی قابل تقدیر است و امیدواریم این حرکت در حمایت از هنر کاریکاتور ادامه یابد.
وی با دقیق توصیف کردن روند داوری در بیان این مرحله از مسابقه گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، مراسم داوری این رویداد در ساعت ۱۰ صبح دوازدهم بهمن‌ماه در محل انتشارات علمی و فرهنگی با حضور داوران نامدار آقایان احمد عربانی، جواد علیزاده و علی درخشی برگزار شد. داوری آثار در حدود چهار ساعت به طول انجامید و داوران نامدار با دقتی موشکافانه و در چند مرحله به بررسی و انتخاب آثار برگزیده پرداختند چرا که بالا بودن سطح کیفی طرح‌ها، کار انتخاب نهایی را دشوار می‌کرد.
دبیر نخستین دوره مسابقه ملی کاریکاتور کارا، در خصوص آثار منتخب این مسابقه چنین گفت: از میان هنرمندان شرکت‌کننده، آثار ۴۲ هنرمند، با مجموع ۶۵ کاریکاتور به بخش نمایشگاه و انتشار در کتاب مسابقه راه یافتند و از این میان، ۱۲ اثر از یازده هنرمند کاریکاتوریست به بخش نیمه‌نهایی راه پیدا کرد که از بین این آثار، یک اثر به عنوان برنده جایزه ویژه و ۳ اثر، حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
حیدری در همین خصوص افزود: در کنار آثار راه‌یافته به مرحله دوم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز، ۴۰ کاریکاتور خارج از بخش مسابقه از برخی کاریکاتوریست‌های فعال ایرانی خریداری کرده که همگی در کتاب پیش‌رو منتشر شده‌اند.
گفتنی است؛ اختتامیه نخستین دوره مسابقه ملی کاریکاتور کارا که حمایت بیمه ملت را به همراه داشت؛ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *