salari.3

جزئیات حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی

تصویر روز: رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: الزام به نسخه نویسی الکترونیکی نکرده ایم، از اول اسفندماه دفترچه جدید صادر نمی کنیم.

 مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست مشترک مدیران سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی که امروز (۲۸ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیک، گفت: از لحاط فنی امکان نسخه نویسی الکترونیک در مطب ها، تمامی مراکز درمانی، داروخانه‌ها و… فراهم کرده ایم که یا در سامانه تامین اجتماعی انجام دهند یا در سامانه‌های خودشان به‌ای پی آی سازمان تامین اجتماعی متصل می‌شوند.
وی افزود: این روال کلی است که در چند ماه اخیر در حال انجام بوده و با کندی‌هایی رو به رو بوده است، اما تلاش کردیم رفع کنیم، در مناطقی ممکن بود امکان نسخه نویسی الکترونیک نباشد و اینترنت ضعیف است که در حال رفع این مشکل هستیم و ضریب نفوذ نسخه نویسی الکترونیک روز به روز درحال افزایش است.
سالاری گفت: اگر پزشک امکان نسخه نویسی الکترونیک را دارد در سامانه ما یا سامانه خود انجام دهد و خواهش می‌کنیم که نسخه را الکترونیک انجام دهند.

به گزارش صدا و سیما رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: بیمه شده ما تا به امروز دفترچه داشت و از یک اسفند دیگر دفترچه جدید صادر نمی‌کنیم البته دفترچه‌های موجود حذف نشده است و تا ۳۰ بهمن دفترچه صادر می‌کنیم و در روز اول اسفند افرادی که دفترچه ندارند کم خواهند بود و به تدریج تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد.
وی افزود: اگر پزشک تمایل به نسخه نویسی الکترونیک ندارد، در دفترچه می‌نویسد، اگر بیمار هم دیگر دفترچه نداشت در سرنسخه این اقدام را انجام می‌دهد.
سالاری درباره مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان، گفت: به جامعه پزشکی اعلام آمادگی کردیم که نسخه نویسی الکترونیک انجام شود و گفتیم بخشی از تعهد را تا پایان همان روز و بخش دیگر را تا پایان ماه پرداخت می‌کنیم. اگر الکترونیک نباشد و اوراقی که باید جمع شود دو تا سه ماه زمان می‌برد تا صورت حساب به دست تامین اجتماعی برسد و بعد از بررسی‌های تامین اجتماعی مدتی طول می‌کشید که پرداخت شود.
وی گفت: نسخه نویسی الکترونیک این مشکلات را ندارد و اولویت ما برای مراکز درمانی است که به صورت الکترونیک نسخه می‌نویسند.
سالاری در ادامه همچنین گفت: در شهرستان‌هایی که ۲۰ هزار نفر بیمه شده دارند، اما درمانگاه ندارند، دستور ساخت درمانگاه داده شده و منابع مالی آن تامین شده است.
وی افزود: تا ۱۰ روز آینده در شهرستان‌هایی که بیمارستان تامین اجتماعی نداریم، هزینه درمان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی که به مراکز دولتی مراجعه کردند، رایگان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *