kardegar

صفر تا صد خدمات «بیمه دانا» الکترونیکی می شود

تصویر روز: رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت اسناد شعب بیمه دانا «ساماش» طی مراسمی با حضور مدیران ارشد بیمه دانا و بیمه مرکزی در تهران برگزار شد.
به گزارش تصویر روز در مراسم رونمایی از سامانه ساماش، دکتر کاردگر نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، رئیس و اعضای هیئت مدیره، قائم مقام بیمه دانا، معاونان مدیرعامل، برخی از مدیران ستادی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی حضور داشتند.
در این مراسم که در مجتمع خدمات بیمه‌ای فردوسی برگزار شد، دکتر کاردگر در سخنانی با اشاره به هماهنگی و تعامل بسیار مناسب اعضای هیئت مدیره در پیشبرد امور شرکت اظهار داشت: برای رسیدن به بهره‌وری مطلوب و اعمال نظارت مناسب، ایجاد یک اکوسیستم بیمه‌ای جزو الزامات هیئت مدیره به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر ضرورت رشد دانش بیمه‌ای به ویژه در حوزه درمان و اطلاعات افزود: با توجه به راه اندازی سامانه ساماش و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد تغییرات اساسی، حرکت به سمت بیمه دیجیتال در این شرکت آغاز شده و امیدواریم از صفر تا صد عملیات بیمه‌ای اعم از صدور و خسارت در آینده نزدیک، در بستر دیجیتال فراهم شود.
مدیرعامل بیمه دانا، رشد و بهره وری اقتصاد را در گرو ارتقاء صنعت بیمه دانست و با اشاره به اینکه امروز اطلاعات حرف اول را در دنیا می‌زند، گفت: ما باید به دانش بیمه دیجیتال مسلح باشیم و آن را در تمامی لایه‌های شرکت تسری دهیم تا با استفاده از مزایا و نظارت و کنترل بیشتر، به بهره وری مناسب‌تر دست یابیم.
وی در پایان از تلاش‌ها و خدمات رئیس مرکز فاوا و همکاران این مدیریت در راه اندازی این سامانه تقدیر و تشکر کرد.
*** ارتقاء شاخص‌های عملکردی بیمه دانا
پیش از اظهارات دکتر کاردگر، آقای نعمتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در سخنانی، رونمایی از سامانه ساماش را که موجب ارتقاء شاخص‌های عملکردی بیمه دانا می‌شود، مورد ستایش قرار داد و اظهار داشت: تحول دیجیتال و شکل‌گیری آن در صنعت بیمه یک ضرورت به شمار می‌رود. به اعتقاد من، نقش رهبری سازمان در بحث بیمه و تحول دیجیتال بسیار مهم است، زیرا در صورت حمایت و پایش آن از طرف هرم مدیریتی سازمان، می‌توان به اصلاح فرایندهای سیستم و ارتقاء بهره‌وری دست یافت.
وی با اشاره به اینکه بیمه دانا در بحث فناوری اطلاعات، از دانش و تجربه بسیار خوبی برخوردار است، افزود: سامانه ساماش، سامانه‌ای مطلوب و بسیار تاثیرگذار است که می‌توان در آینده آن را از حالت الکترونیکی به دیجیتالی تبدیل کرد تا با حذف کاغذ، شاهد تغییرات اساسی در صنعت بیمه باشیم.
***امکان جعل اسناد ممکن نیست
در این مراسم، دکتر عطری معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه دانا با تشریح اهمیت سامانه ساماش در عملیات بیمه‌گری اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه، استفاده از ابزارهای نظارتی تقویت شده و دیگر امکان جعل اسناد امکان پذیر نخواهد بود.
وی، استفاده از ارزیابان خسارت در این سامانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به یکپارچه شدن عملیات بیمه‌ای در این سامانه و حذف اسناد فیزیکی، می‌توان با کادر مجرب بیمه دانا کارهای بسیار مهم و درخور توجهی انجام داد.
دکتر عطری، کمک مطلوب در محاسبه اسناد درمانی، بهره‌وری از نیروی انسانی و تمرکز اسناد درمانی را از ویژگی‌های مهم این سامانه دانست و ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از این سامانه و افزایش نظارت‌ها، امور مربوط به اسناد درمانی با دقت بیشتر و زمان بندی مناسب‌تر به ساماندهی لازم برسد.
***اجرای الکترونیکی عملیات بیمه ای
بر اساس این گزارش، خانم مهدیه نعیم حسنی رئیس مرکز فاوای بیمه دانا نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیر عامل، هیئت مدیره و قائم مقام بیمه دانا برای راه اندازی این سامانه اظهار داشت: با راه اندازی سامانه ساماش ضمن جلوگیری از اشتباهات و محاسبات آماری، عملیات بیمه‌ای در حوزه اسناد درمانی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
وی افزود: استقرار این سامانه در شعب بیمه دانا، علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌های مرتبط با بایگانی، مصرف کاغذ و بازرسی اسناد، موجب سهولت در سرعت در مراجعه به اسناد، افزایش امنیت دسترسی به اسناد و فرآیندهای وابسته، کنترل و نظارت هوشمند بر اسناد صدور و خسارت شعب و کاهش بروز خطا در فرایندهای مرتبط به آنها خواهد شد.
رئیس مرکز فاوای بیمه دانا در توضیح مطلب افزود: سامانه هوشمند ساماش، بستر الکترونیکی عملیات پذیرش و محاسبات خسارت را فراهم می‌کند و نقش مهمی در کاهش مخاطرات احتمالی و افزایش سهولت عملیات دارد.
در پایان این مراسم دکتر کاردگر و اعضای هیئت همراه ضمن بازدید از سامانه هوشمند ساماش و گفتگو با همکاران، از نزدیک با کارکرد، ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سامانه آشنا شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *