soltanizadeh.1

پیش بینی بازار ارز پس از آزاد سازی منابع ایران

تصویر روز: ( حمید طلیمی ) عضو کانون صرافان ایرانیان اعلام کرد: انتشار اخبار آزاد سازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی نقش مهمی در روند کاهش نرخ ارز خواهد داشت.
کامران سلطانی زاده در گفت و گو ی اختصاصی با تصویر روز با بیان این مطلب افزود: با توجه به اختصاص بخش زیادی از این منابع برای واردات کالاهای اساسی و ‌دارو ، پیش بینی می شود با این اقدام بار تمرکز برروی منابع ارزی کاهش یافته و تخصیص ارز نیز تسریع شود.
به گفته وی بدون شک این موضوع ‌اثر بسیار مثبتی در استفاده از منابع ارزی خواهد داشت.
عضو کانون صرافان ایرانیان تصریح کرد: یک ‌میلیارد دلار حدود 3/7 میلیارد درهم است که این میزان نشانده اهمیت این مبلغ خواهد بود.
کامران سلطانی زاده در ادامه این گفت و گو اظهارداشت: انتشار خبر آزاد سازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی نشان دهنده تمکین ایالات متحده امریکا به خواسته های بحق جمهوری اسلامی ایران است و این آزادسازی ها  در منابع دیگر به صورت متوالی ادامه خواهد داشت.

dolar.3

اقدام غیر قانونی کره جنوبی 
حمید طلیمی روزنامه نگار اقتصادی نیز در این خصوص اعلام کرد: متاسفانه حدود دو سال و نیم است که بانک‌های کره‌ جنوبی به طورغیر قانونی حدود 7 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران را به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا ، مسدود کرده‌اند. این اقدام غیرقانونی کره ای ها همواره با اعتراض شدید مسئولان کشورمان همراه بوده است.

توافق برای نحوه جابجایی منابع ارزی ایران 
وی افزود: طی هفته جاری در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران در خصوص نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی به توافقات خوبی دست پیدا کردند.

آزاد سازی حداقل یک میلیارد دلار
حمید طلیمی گفت: بر اساس اخبار منتشره از این دیدار، در این جلسه توافقات لازم در خصوص انتقال منابع به مقاصد مورد نظر انجام و تصمیم بانک مرکزی در خصوص حجم منابع مورد انتقال و بانک‌های مقصد به طرف کره ای اعلام شد.
وی اظهارداشت: با توجه به اظهارات اخیر مقامات کشورمان از جمله سخنگوی دولت ، طبق توافقات صورت گرفته در مرحله اول حدود ۱ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران آزاد خواهد شد.

کاهش نرخ ارز 
به گفته وی بر اساس گزارش رییس کل بانک مرکزی در دویست و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ، مذاکرتی نیز با نمایندگان کشورهای ژاپن، عراق و عمان در خصوص نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در این کشورها صورت گرفته است. لذا پیش بینی می شود با آزاد سازی منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و سایر کشورها ، به مرور شاهد کاهش نرخ ارز در بازار خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *