shariatmadari.5

دستمزد جدید کارگران آخر اسفند نهایی می شود

تصویر روز: وزیر کاراعلام کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال با دقیق‌تر شدن اعداد نرخ تورم در بهمن ماه و پیش بینی اسفندماه، تصمیم مناسبی با اکثریت آرای شورای عالی کار اتخاذ کنیم.

به گزارش تصویر روز به نقل از صداوسیما مرکز گلستان، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گرگان گفت: نمایندگان کارگران و کارفرمایان نیز مذاکراتی را دارند و تا دوشنبه هفته گذشته مذاکرات به نتایج تقریبا مطلوبی رسید.

محمد شریعتمداری با بیان اینکه تلاش می کنیم تا منافع کارگران در تعیین دستمزدها در نظر گرفته شود گفت: در شورای عالی کار حداقل مزد تعیین می‌شود و سایر سطوح مزدی مانند سال‌های گذشته به شکل خاص خود محاسبه خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس ماده 41 قانون کار و تبصره ذیل آن علاوه بر تعیین دستمزد، پوشش دادن سبد خانوار 3.2نفره در یکماه و یکسال را در دستور کار داریم و اینکه حداقل مزد که مربوط به یک کارگر است چقدر از سبد خانوار را پوشش می‌دهد را بررسی و تعیین خواهیم کرد.

شریعتمداری به حمایت از افراد بیکار شده در اثر شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: به محض شیوع کرونا در اسفندماه پارسال سامانه‌ای ایجاد کردیم و از کسانی که بیکار اجباری شدند خواستیم در آن ثبت نام کنند که 860هزار نفر ثبت نام و مقرری بیمه بیکاری کرونایی آنها را از همان ماه تا خرداد99 دریافت کردند.

شریعتمداری گفت: بعد از این زمان پرونده کسانی که بیکاری آنان ادامه دار بود رسیدگی شد و هنوز 70هزار نفر از این افراد که برای مقرری بیمه بیکاری کرونایی ثبت نام کرده بودند به علت عدم پرداخت از سوی خزانه داری کشور، مطالبه دارند.

وی همچنین درباره پشت نوبتی‌ها در بهزیستی و برقراری مستمری برای آنان گفت: در ابتدای سال98 تعداد پشت نوبتی‌ها را صفر کردیم، پس از آن میزان پرداختی به مراکز نگهداری مددجویان را هم 54تا250 درصد رشد دادیم که قدم خوبی برای پرداخت مستمری و هزینه نگهداری معلولان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم این مسیر با تصویب ردیفی در بودجه1400 با قوت بیشتری ادامه پیدا کند که در این صورت از تعداد افراد پشت نوبت کم خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *