saki.2

آمادگی آمریکا برای «بازگشت مشترک» به برجام

تصویر روز: سخنگوی کاخ سفید مدعی شد کشورش آماده است تا به منظور بازگشت مشترک به برجام به دیپلماسی بازگردد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در سخنانی مدعی آمادگی کشورش برای بازگشت به دیپلماسی شد.

او مدعی شد: آماده هستیم تا برای بازگشت مشترک به توافق هسته ای، به دیپلماسی با ایران بازگردیم.

جن ساکی در ادامه افزود: ما به مشاوره با کشور‌های عضو برجام به منظور دستیابی به بهترین راه در جهت پیشرفت در پرونده ایران ادامه می‌دهیم.

او همچنین گفت: از پاسخ ایران در زمینه مذاکرات احساس سرخوردگی می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم تا به توافق هسته‌ای بازگردد.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بخش دیگری از سخنان خود درباره اعمال تحریم‌ها بر محمد بن سلمان نیز گفت: ما قبلا نیز مقامات ارشد کشور‌های هم پیمان را تحریم نکرده بودیم. روابط ما با عربستان به مانند آنچه در گذشته بود، نیست.

او همچنین در خصوص انتقاد‌ها از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخاطر عدم اعمال تحریم علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز مدعی شد: رئیس جمهور (بایدن) طبق منافع آمریکا عمل کرد. ما باید طبق آنچه در راستای (منافع) آمریکاست عمل کنیم و این افدامی است که رئیس جمهور انجام داد.

روز گذشته نیز جن ساکی، دبیرمطبوعاتی کاخ سفید در مصاحبه با سی ان ان مدعی شده بود راه‌های مؤثرتر از تحریم برای پاسخگو کردن عربستان وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا دولت بایدن افراد زیر دست ولیعهد سعودی را به جای خود او در ماجرای قتل خاشقجی تحت فشار قرار می‌دهد، مدعی شده بود: ما معتقدیم راه‌های مؤثرتری برای اطمینان ازاین مسأله که چنین چیزی دوباره اتفاق نخواهد افتاد و نیز برای ایجاد فضا برای کار با عربستان در زمینه‌های دوجانبه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *