3711887

رونمایی از اپلیکیشن تشخیص و مراقبت کرونا

تصویر روز: نرم‌افزار تشخیص کرونا و مراقبت از بیماران کرونایی با کمک هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایرنا، این نرم افزار به نام “ریسک من” که توسط دانشمندان ایرانی طراحی و اجرا شده است با وارد کردن سوابق پزشکی و دارویی و مشخصات فردی، علائم احتمالی فرد در آینده، احتمال نیاز به آزمایش و یا مکمل و نیاز به بستری شدن را بررسی می کند.

دکتر امیرحسین عسکری از اعضای تیم تهیه ” ریسک من” در حاشیه مراسم رونمایی به خبرنگار ایرنا گفت: از حدود یک سال گذشته به منظور انجام کار میدانی برای توسعه این اپلیکیشن با همکاری ستاد کرونا استان تهران داده‌های بیش از ۱۰۰ هزار بیمار را از ۷۵ بیمارستان استان تهران جمع آوری کردیم.
وی افزود: ما از تمامی این ۳ میلیون داده از حدود ۳۰ فاکتور مختلف همچون سن، قد، بیماری های زمینه ای و سوابق داروی مورد استفاده آنها را جمع آوری کردیم و در نهایت حوزه هوش مصنوعی را بر روی این سه میلیون داده توسعه دادیم، به طوری که در حال حاضر قبل از اینکه فرد به بیماری کرونا مبتلا شود می توانیم پیش بینی می کنیم ابتلای او به کرونا با چه علائم و شدتی همراه خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه مشخص شدن اطلاعات افراد از طریق این اپلیکیشن چندین کاربرد خواهد داشت افزود: کاربرد نخست کنترل شیوع بیماری کرونا خواهد بود به طوری که افراد اگر کم ریسک تر باشند پس از مشاهده علائم منطبق با برنامه ای که ما پیش‌بینی کرده‌ایم خیلی سریعتر خود را قرنطینه خواهند کرد و این به شکسته شدن زنجیره شیوع بیماری کرونا کمک شایانی خواهد کرد.
این فعال عرصه دانش بنیان ادامه داد؛ افراد اگر پرریسک تر نیز باشند سریعتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند و احتمال وخیم شدن حال و فوت شان کمتر می شود.
عسکری همچنین اظهار کرد: با همکاری‌ که با وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات خواهیم داشت، استفاده از اپلیکیشن در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه استفاده از این اپلیکیشن برای مردم کاملاً رایگان خواهد بود افزود: هم اکنون این اپلیکیشن برای استفاده تلفن های همراه اندرویدی از طریق سایت riskeman.com در دسترس است.

اپلیکیشن ریسک من با حضور علیرضا زالی فرمانده مدیریت عملیات بیماری کرونا در تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *