tasadof.1

انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص‌ثالث بدون محدودیت

تصویر روز: ماده «6» قانون بیمه اجباری شخص‌ثالث، مبنی بر انتقال تخفیف به خودروی جدید مالک، همسر، والدین و فرزندان بلا‌واسطه، نشانه‌ آشکار اعتمادسازی و حفظ حقوق بیمه‌‌گذاران است.

به گزارش روابط عمومی و اعلام مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کوثر، براساس قانون جدید بیمه شخص ثالث، رانندگان برخوردار از تخفیف بیمه‌ای، پس از فروش خودرو، با قید نداشتن حوادث منجر به خسارت، می‌توانند تخفیف‌های خود را به خودروی جدید خود یا همسر، والدین و فرزندان بلا‌واسطه منتقل کنند. در ضمن هر فرد می‌تواند با مراجعه به سایت بیمه مرکزی از آخرین تخفیفات مطلع شود.
مسعود یوسفی با بیان اینکه تخفیف‌های بیمه‌نامه شخص‌ثالث بدون محدودیت زمانی بر روی پلاک خودروها اعمال می‌شود، تصریح کرد: در صورت انقضای زمان استفاده از پلاک، همکاران راهنمایی و رانندگی به صاحب پلاک اطلاع رسانی خواهد کرد.
وی درباره نوع وسیله نقلیه برای انتقال تخفیف، گفت: آیین‌نامه «14» خودروهای سواری، اتوبوس، بارکش و خودروهای راهسازی، کشاورزی و ساختمانی را مدنظر دارد. به این صورت که فرد نمی‌تواند تخفیف خودروی سواری را به یک اتوبوس منتقل کند. اما نوع خودروی سواری در فرایند انتقال تخفیف بیمه‌ای تاثیر ندارد.
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کوثر خاطرنشان کرد: در گذشته بیمه‌نامه شخص ثالث به خودرو تعلق می‌گرفت اما پس از اجرای طرح راننده‌محوری و شفاف‌سازی بیشتر، اطلاعات مربوط به گواهینامه مالک خودرو نیز در سامانه سنهاب ثبت می‌شود.
وی افزود: حفظ تخفیف‌های مالک، هم‌زمان با انتقال مالکیت یا پس از آن قابل انجام است و تا زمانی که انتقال گیرندگان مجاز از آن استفاده نکنند، این تخفیف‌ها برای مدت نامحدود در سوابق بیمه‌گر و بیمه مرکزی نگهداری خواهد شد.
یوسفی همچنین تاکید کرد: ثبت گواهینامه‌ها هنگام صدور بیمه‌نامه، به‌منظور تکمیل سامانه اطلاعاتی انجام می‌شود و نقشی در پرداخت خسارت هنگام بروز حادثه ندارد.
وی در پایان با اشاره به مهم نبودن انطباق مشخصات راننده و بیمه‌گذار در زمان وقوع حادثه بر دریافت خسارت بیمه شخص ثالث گفت: انطباق نداشتن اطلاعات راننده زمان خسارت با اطلاعات راننده در زمان صدور بیمه‌نامه به هیچ عنوان سبب پرداخت نشدن خسارت نخواهد بود بلکه خسارت زیان‌دیده همچون گذشته و مطابق مقررات قانونی پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *