blinkn

پیش از تبعیت ایران از برجام، تحریم لغو نمی‌شود

تصویر روز: وزیر خارجه آمریکا با تکرار موضع خود مبنی بر اینکه ایران باید گام نخست را برای پایبندی به برجام بردارد، گفت: پیش از آن، تحریم‌ها برداشته نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما می‌خواهیم به دموکراسی قوی و همکاری با متحدانمان برای بازگرداندن ایران به برجام بازگردیم.

وی به سوال برد شرمن عضو دموکرات مجلس که آیا موضع ما این است که پس از آنکه ایران به تعهداتشان پایبند شود، ما به برجام بازمی‌گردیم، پاسخ مثبت داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به این سوال که آیا می‌توانیم اطمینان یابیم که پیش از لغو تحریم، ایران به طور راستی آزمایی شده به تبعیت از توافق درآمده باشد هم پاسخ مثبت داد.

مایک مک کال عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در اظهاراتی گفت: تحت دولت ترامپ فشار حداکثری علیه ایران اعمال شد، هم اکنون این تحریم های فلج کننده در اختیار دولت بایدن است و نباید از دست بدهیم.

وی افزود: هر توافقی در آینده باید شامل انقضای مدت، موشک بالستیک، اقدامات ایران در منطقه و آزاد کردن همه زندانیان آمریکایی باشد. از این رو، انتظار داریم که این توافق به یک پیمان (مورد تصویب کنگره) تبدیل شود.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا پرسید: آیا پیش از لغو تحریم با کنگره مشورت خواهید کرد؟

بلینکن گفت: بله، حتما این کار را خواهیم کرد. هنوز کاری را شروع نکرده‌ایم. کنگره در رتبه نخست است و باید با شرکای منطقه ای هم رایزنی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *